י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כלכלת החלטורה"

האם האברך שיסיע את חבריו לכולל ישלם מסים?

רשות המסים מסמנת את היעד: בראיון לתקשורת מצהיר מנכ"ל רשות המסים כי בכוונתו לשים סוף למה שהוא מכנה "כלכלת החלטורה" - תוך שהוא מתכוון לשלל דברים המצויים ברחוב החרדי 

האם האברך שיסיע את חבריו לכולל ישלם מסים?
אברך עם תיק צילום: קורינה קרן, פלאש 90

בפתח השנה האזרחית החדשה, מנכ"ל רשות המיסים, ערן יעקב, מצהיר כי הרשות שמה לעצמה יעד לקראת השנה הבאה. בראיון ל'גלובס' הוא אומר כי בכוונתו לעשות סוף ל"כלכלת החלטורה" ומסמן את נושא נותני השירות בטרמפים ושירותים בסגנון זה.

יעקב אומר בראיון כי, "אחד האתגרים שלנו בשנה. קרובה הוא להסדיר את נושא מיסוי ׳כלכלת החלטורה׳". המנכ"ל מדגיש כי הוא מתכוון בדבריו לאנשים פרטיים שנותנים שירות בגוון עסקי תוך קבלת רווח.

ב'גלובס' ציינו כי בין היתר מכוונים ברשות המסים לשירותי ההסעות שניתנים על ידי אנשים פרטיים, כאשר אנשים פרטיים עושים הסעות בתשלום על הדרך, שיעורים פרטיים, הכשרת חניות פרטיות, מכירת בגדים או מכירת מוצרים נוספים בדרך של גמ"ח דרך הטלפון או ברשתות החברתיות.

המנכ"ל מסביר כי, "זו בעיה משמעותית שרשות המסים מתמודדת איתה, כאשר במסגרת התופעה הרבה אנשים הופכים להיות מועסקים על ידי עצמם - הופכים לסוחרים, נותנים שירות לעצמם עושים שליחויות הסעות מזדמנות ועוד".

יצוין כי ההוראה הזו עלולה להשפיע על המגזר החרדי בפרט, שם הדבר נפוץ, כמו למשל הסעות של אברכי כולל, שאחד מהאברכים לוקח את חבריו ללימודים וחזור בערב בתשלום. רשות המסים צפויה לדון בקו התפר שבין הסעה בין חברים לבין עסק פרטי בשחור.

"אנחנו צריכים למצוא את הנוסחה לגבי איפה עובר התפר בין הפרטי לעסקי. למשל עולה השאלה מתי נסיעה משותפת היא עסקית. האם כשאני לוקח את השכן לעבודה זה הסדר ומה קורה שאני אוסף אדם זר בדרך", מציין מנכ״ל רשות היסים.

בציבור החרדי יעקבו, אולי בדאגה, אחרי ההחלטה שיקבלו ברשות המסים.

רשות המסים טרמפים אברך כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד