י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המונים בציון ה'שפע חיים' מצאנז

היום חל יום ההילולא של האדמו"ר מצאנז זי"ע, בעל "שפע חיים", שהסתלק בט' תמוז תשנ"ד. האדמו"ר יחלק תואר 'מורינו' לעשרות אברכים שנבחנו על אלף דפי גמרא

האדמו"ר מצאנז
האדמו"ר מצאנז

החל מאמש עולים המוני בית ישראל מהארץ ומהעולם לעורר רחמי שמים ליד ציון קדשו של כ"ק אדמו"ר זי"ע, במקום מנוחתו בחלקת "קרית צאנז" בבית-החיים שבנתניה. ה"אהל" שעל קברו, שהפך לתל תלפיות, פתוח כל שעות היממה.

מקרית צאנז שבנתניה יוצאים אוטובוסים מיוחדים כל 15 דקות במהלך כל היום. ההסעות חינם אודות תרומתו של אחד מנדיבי עם.

העליה ההמונית לציון הקודש מגיע מדי שנה לשיאה עם עלותו של האדמו"ר מצאנז, בראש קהל עדת צאן מרעיתו, למעמד מיוחד של תפילה ובקשת רחמים.

מפאת החום הכבד השורר היום דאגו ב'קהילת קרית צאנז בנתניה', למערכת מיזוג אויר רבת-עצמה באהל, ולסככת צל מסביב ולהצבת מתקני שתיה קרה להרוות צמאונו של הציבור הרחב ולהקלה מעומס החום.

בבית העלמין ובדרכים המובילות לציון הקדוש עומדים גבאי הצדקה של מוסדות התורה והחסד לזכות את ישראל בהחזקת המוסדות לברכה ולישועה, כפי שהבטיח הצדיק בצוואתו: "אמליץ עבורכם לטובה ולברכה, ובכל עת שתצטרכו לאיזה ישועה - תנדרו איזה דבר לאותן הצדקות שפעלתי עבורן בעולם הזה".

הערב תיערך בהיכל הגדול "היכל רוזנברג" שבקרית צאנז נתניה סעודת ההילולא וההתכנסות המרכזית, בראשות האדמו"ר שליט"א שיערוך את שולחנו הטהור בהשתתפות אדמורי"ם וגדולי תורה.

במעמד זה ישא האדמו"ר את משא קדשו ולאחר מכן יעניק תעודות כבוד ופרסי הצטיינות לעשרות בחורים ממובחרי עמלי התורה המצויינים, תלמידי ישיבת צאנז שיעוטרו בתואר "מורינו" על היבחנם על למעלה מאלף דפי גמרא עם תוספות בעל-פה, וכן לכמה ממובחרי תלמידי כוללי הש"ס ומפעל הש"ס, זאת כפי שמצווה כ"ק מרן אדמו"ר זי"ע בצוואתו, להעניקם בכל שנה ביום היארצייט שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד