ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

החידוש של חידושי הרי"מ

ישיבת חידושי הרי"מ נקלעה לקשיים בעשור האחרון - ובשנתיים האחרונות אינה משלמת משכורות. האדמו"ר מגור קרא למנהל המיתלוגי הגר"נ קרניבסר לחזור לנהל את הישיבה • פרסום ראשון

מהלך מפתיע. האדמו"ר מגור. צילום יצחק לב ארי
מהלך מפתיע. האדמו"ר מגור. צילום יצחק לב ארי

לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, הרב מאיר שלמה גרינברג, לאדמו"ר מגור, כי לא יוכל לשאת עוד את משאה הכלכלי של ישיבת חידושי הרי"מ בתל-אביב. ישיבת 'חידושי הרי"מ' - הישיבה הגדולה ביותר של חסידות גור, הכוללת ישיבה קטנה, ישיבה גדולה וכוללים לאברכים.

הישיבה, שעד לפני כעשור נחשבה כישיבה המבוססת ביותר של חסידות גור, נקלעה לקשיים חמורים. מי שניהל את הישיבה עד שנקלעה לקשיי התקציב חמורים היה הגר"נ קרנביסר. הגר"נ עמד בראש הישיבה מהפן הכלכלי במשך כ-30 שנה, לצד הרב יעקב לנדא זצ"ל מאנטוורפען, ויבלחט"א הגאון רבי יוסף הורביץ.

המינוי של הגר"נ היה של האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' זצוק"ל, מייסד הישיבה ומחוללה. ה'לב שמחה' פתח את הישיבה בשליחות אביו ה'אמרי אמת' שהתבטא כי הוא מעוניין לראות בתל-אביב בחורים חסידיים כמו בירושלים. תחילה תפקדה הישיבה כסניף של ישיבת שפת אמת בירושלים, אך עם חלוף השנים, עברה הישיבה התל אביבית את אחותה הירושלמית במספר התלמידים.

לפני כעשור, עזב הגר"נ את ישיבת חידושי הרי"מ, כשהוא משאיר בקופתה יתרה של מיליוני שקלים. הסכום אותו השאיר היה גדול באופן יחסי, אך לא נחשב להצלחה גדולה, זאת לאור העובדה שבקופת הישיבה היו לאורך השנים עשרות מליוני שקלים, שהתנדפו לאיטם מחוסר תורמים חדשים. הגר"נ נשלח על-ידי האדמו"ר לארה"ב, למלא שם תפקיד ניהול רוחני בלבד.

עם השנים, נקראו לניהול הישיבה הרב זכריה פלר מירושלים, שלא עמד במשימה, והרב מאיר שלמה גרינברג, שאף הוא הרים ידיים בשבוע האחרון, לאחר ששרד בניהול הישיבה תקופה די מרשימה.

בשלוש השנים האחרונות התרוקנה קופת הישיבה לחלוטין, ואף נפער חור תקציבי בסך של כשלושה מיליון שקלים. הר"מים בישיבה אינם מקבלים את משכורותיהם מקופת הישיבה מזה שנה וחצי, וכספי ההכנסות של הישיבה מתורמים מממנים את אחזקתה ומצמצמים את הגרעונות הקשים.

בשבוע האחרון, במהלך מפתיע, נקרא הגר"נ קרנביסר לשוב ארצה משליחותו החינוכית בגולה ולנהל את הישיבה, לאחר שלפני עשור עזב אותה בהוראת האדמו"ר.

הגר"נ יביא איתו לישיבה צוות שהקים בעבר, שיחרשו את בתי הנדיבים בשמו ובשליחותו, מתוך תקווה שיצליח לאושש את מצבה הכלכלי של הישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד