ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"חובה שבצדה זכות"

מעיזבון המנוח: 55 מיליון יחולקו לאחים שכולים

האפוטרופוס הכללי וקרן קימת לישראל, המשמשים נאמנים לעיזבונו של ניקולא באומן ז"ל תושב צרפת, שהוריש 55 מיליון ש"ח למדינת ישראל החליטו לייעד כספים לתמיכה באחים שכולים

מעיזבון המנוח: 55 מיליון יחולקו לאחים שכולים
שטרות כסף מזומן צילום: דוברות המשטרה

בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תשנ"ט, התקבלו באפוטרופוס הכללי כספים מעיזבון המנוח ניקולא באומן ז"ל, יהודי תושב צרפת אשר הותיר את עזבונו העצום למדינת ישראל בסך 55 מיליון ש"ח, לטובת תמיכה במשפחות שכולות.

נאמני ההקדש, יו"ר קק"ל דניאל עטר והאפוטרופוסה הכללית עו"ד סיגל יעקבי, המשמשים יחדיו נאמנים בקרן באומן על שם המנוח, החליטו לייעד את הכספים לתמיכה באחים שכולים של חללי צה"ל ו/או הרוגי פעולות איבה, זאת בהתאם להוראות המצווה. העיזבון יחולק לאורך מספר שנים. תחילת חלוקת הכספים תחל בשנת 2020.

בהתאם להמלצות המשותפות שהונחו לפני ההקדש על ידי ארגון יד לבנים וארגון נפגעי פעולות איבה, ותוך התייעצות עם משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי קבעו האפוטרופוסה הכללית והנהלת קק"ל השבוע, בתחילת חג החנוכה, כי ההקדש יעניק לאחים השכולים השלמת מלגת לימודים בכל המקרים בהם האח השכול זכאי לקבל, באמצעות הוריו, מלגת לימודים של 40% מהמדינה. עוד נקבע כי ההקדש יתמוך בפרוייקט חונכות פר"ח לאחים שכולים בגילאי 6-17 ובקיום מחנות עוצמה לנוער שכול בגילאי 11-16.

יו"ר קק"ל, דניאל עטר: "מתוקף תפקידנו כנאמני ההקדש בקרן באומן, שנועדה לסייע לאחים שכולים יש לנו את ההזדמנות לפעול למען אלו שאיבדו את אחיהם ואחיותיהם שנפלו בהגנה על מדינת ישראל. התרומה האדירה של ניקולא באומן ז"ל היא תזכורת נוספת לקשר האיתן שיש לנו עם יהודי התפוצות, ובימים אלו אנו עדים שוב לחשיבות ההדדית של הקשר הזה נוכח מתקפות השנאה האכזריות נגד יהודים ברחבי העולם. מימוש צוואתו של באומן ומתן מלגות לסטודנטים שהם אחים שכולים מאפשר לקק״ל ליישם את הדברים שהיא מאמינה בהם: שילוב של מימוש החזון הציוני עם האתגר של חיזוק ההשכלה בדור הבא ברחבי המדינה".

עו"ד סיגל יעקבי, האפוטרופסה הכללית: "בחרנו לממש את עיזבונו של המנוח באומן לטובת משפחות שכולות בישראל באמצעות מתן מענים לאחים השכולים ויש בכך בשורה אמיתית. הצרכים זוהו בשיח עם הארגונים היציגים של משפחות השכול, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי. אנו רואים חובה שבצדה זכות לפעול למימוש רצון המצווים בדרך שתביא לתרומה משמעותית לחברה הישראלית".

ניקולא באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד