י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ביום חמישי - סיום הש"ס היסטורי והמרכזי של אגודת ישראל בהיכל 'הארנה' בירושלים

במרכזו של המעמד גדולי ומאורי ייטלו חלק ב'תפילת הרבבות' להצלחת הצאצאים בתורה ויראת שמיים • הפקה מוזיקאלית גרנדיוזית שוברת השיאים • הפקה אומנותית יקרה, מושקעת ועוצרת נשימה • במהלך המעמד תתקיים כתיבת אותיות בס"ת לע"נ של הרב ווואזנר זצ"ל

ביום חמישי - סיום הש"ס היסטורי והמרכזי של אגודת ישראל בהיכל 'הארנה' בירושלים
הלוגו של סיום הש"ס צילום: יח"צ

תכונה ודריכות רבה לקראת המעמד המרכזי והיסטורי של סיום הש"ס בירושלים שיתקיים בע"ה ביום חמישי ה' בטבת, בראשות מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א, ב'היכל ארנה'.

בוועדה המארגנת עמלים בימים אלה על  הישורת האחרונה בארגון וסידור ההכנות הלוגיסטיות האחרונות לקראת המעמד הענק, במאמצים כבירים להצליח לעמוד בכל המשימות הרבות להצלחה מרבית של המעמד.

וועדת התוכן של המעמד בה חברים רבנים ומשפיעים לצד אנשי תוכן עמלים על הכנת לו"ז וסדר יום מדוקדק על עשרות חלקיו, בכדי למצות את כל האפשרויות והדרכים להביא למעמד קדוש שירבה כבוד שמים ויביא להוספת לומדי תורה והקמת שיעורים חדשים בדף היומי בכל אתר ואתר.

החלו עבודות התשתית להכנת והכשרת מתחם 'היכל ארנה' כשלמבצע הלוגיסטי הענקי להכשרת המתחם ועיצובו, המחייב עבודות קונסטרוקציה אחראית ומקיפה, גוייסו למעלה מ-100 אנשי מקצוע - העובדים מסביב לשעון להצבת הבמות ובניית מפלסי הישיבה בכדי שכל הקהל יוכל ליראות כראוי את הבמות עליה ישבו גדולי התורה והחסידות שליט"א, וכן לחזות כראוי בכל שלבי המאורע הגדול.

במקביל  נערכו פגישות מרתוניות עם בכירי אגפי המשטרה השונים כדי להיערך מול דרישות הביטחון והרישוי לצד הסדרי התנועה השונים, כאשר כולם פועלים מתוך מטרה לאפשר את קיום האירוע בכבוד הראוי לשמחת גומרה של תורה.

ההתארגנות לאירוע: קרדיט: יח"צ

כפי שכבר פורסם, כיאה וכיאה לכבודה של תורה ולרגל שמחת התורה הושקעו מאמצים מרובים בחלק המוזיקאלי של המעמד. לא פחות מחמשה יצירות חדשות הולחנו במיוחד לכבוד המאורע הכביר.

קולותיהם של חברי המשוררים ממקהלת 'רבבות', מקהלה אליה מתרכזים כל הכישרון המוזיקליים מכל חצרות הקודש - בניצוחו של ר' פנחס ביכלר, יתמזגו עם הקולות של מקהלת 'נרננה' העולמית בניצוחו של ר' יעקב רוזמרין.

כך יישמע גם קולותיהם של בעלי המנגנים הנודעים בעולם החסידות: ר' מרדכי שטיינמץ, ר' דוד קאליש, ר' זאנוויל ווינברגר, ר' יעקב דסקל, אליהם יצטרף בקטעי שירה גם ר' מאיר אדלר - האיש על הקלידים.

צלילי תזמורת ענק המונה לא פחות מ-22 כלים, מכינורות בסוגים שונים עד כלי נשיפה וכלי הקשה ואפילו 'נבל' גדול ומרשים, ילוו את המעמד מהחל ועד כלה. כאשר על הניצוח ועל כתיבת העיבודים מפקד המנצח החסידי ר' דוד קאליש.

כך יורכבו הצלילים והקולות אשר יישפכו במורד הלב והמוח של כל אחד מהמשתתפים ויפרטו על הנימים הדקיקים ביותר של הנפש. כך תלווה התזמורת האגדית - שהורכבה במתכונת נדירה במיוחד לכבוד המעמד העצום והעוצמתי - את ה'הדרן עלך' הגדול, את התפילות ואת ההתרגשות ואת ההתוועדות החסידית המשתפכת שתחתום את המעמד.

כמו"כ תופיע מקהלת שיר מיוחד מורכבת מבחורים עם צרכים מיוחדים הנמנים על מסגרות התעסוקה והישיבות של שיח סוד, כשבאומנות הם משולבים בהפקה המוזיקלית. וכך יוצרים פסיפס בו כלל עם ישראל ואנשים עם מוגבלות משתתפים בלימוד התורה ובעשייה לכבודה.

גם חלקה של ההפקה המוזיקאלית מגיעה לשיאה, ובימים אלו נערכים לילה - לילה חזרות ממושכות של האמונים על ההפקה המוזיקאלית המושקעת, עם יצירות חדשות שהולחנו במיוחד לרגל המעמד.

במקביל צוות ההפקה השלים את המחזה המיוחד והמרגש שהופק במיוחד למעמד, ויביא את סיפורו של הדף היומי, שישתלב בהרמוניה מושלמת עם חברי המקהלות והתזמורת האינסטרומנטלית. הסיפור שבלב ההפקה נוצר בשני פרקי זמן, בין סמטאות ירושלים של פעם, ובשבילים העשנים של העיירה 'שאדיק' העומדת תחת מתקפת הגרמנים ימ"ש והופכת לעיי חרבות. העלילה התפתחה והמשיכה בנתיב הדמים של גולי בוכנוואלד, ועד לרחובות הצרים של שכונת נחלאות הירושלמית, שם מבקשת השלהבת היהודית הפנימית להתפרץ באופן בלתי מקובל, ואור הדף היומי שמבליח מציל עולם ומלואו.

גדול יהיה המעמד, מעמד כבוד התורה ולומדיה, מעמד האדרת כבוד שמים, להגדיל תורה ולהאדירה.

סיום הש"ס אגודת ישראל ארנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד