י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"לא לספוג המע"מ"

התירוץ של הקבלן שנתפס עם כסף לא מדווח

קבלן איטום בקריית עקרון נתפס כשברשותו שיקים והעברות בנקאיות שלא נרשמו בספרי העסק. להגנתו טען כי הוא לא רשם אותן כדי לא לספוג את המע"מ

התירוץ של הקבלן שנתפס עם כסף לא מדווח
אילוסטרציה צילום: pixabay

במבצע מס הכנסה שערך פקיד שומה רחובות בעיר ובסביבה, הגיעו המבקרים לביקורת אצל קבלן איטום בקריית עקרון, שם נמצאו שקים והעברות בנקאיות על סך 28,000 ₪, שלא נרשמו בספרי העסק. כשנשאל על כך, הסביר הקבלן: "זה על עבודות שעשיתי, לא רשמתי כדי לא לספוג את המע"מ". בביקורת אחרת במלונית ברחובות, עלה כי תשלומים בסך 10,800 ₪ שהתקבלו מלקוחות שונים, לא נרשמו בספרי העסק. עוד נמצא כי בעל המקום אינו מנהל ספר אורחים כנדרש בחוק. בעל המלונית ענה בתגובה: "אתם צודקים לא רשמתי אין לי מספיק אנשים שירשמו".
 
במהלך המבצע הגיעו המבקרים גם למשפחתון בקרית עקרון, שם מצאו שקים שונים על סך 26,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. בעלת המשפחתון הסבירה למבקרים: "לא ידעתי, שכחתי לרשום". בביקורת אחרת, בגן ילדים בנס ציונה, נמצאו כספים שהתקבלו באמצעות אפליקציית ביט ושקים דחויים בסך 14,000 ₪, שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת הגננת על ממצאי הביקורת: "אני בדרך כלל מוציאה חשבוניות". 
 
מבצע הביקורות התמקד בעסקים בענפי המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים. בין היתר נבדקו עסקים בהם עלו ליקויים בשנה האחרונה, עסקים בעלי מחזורי עסקאות גבוהים, ועסקים לגביהם התקבל מידע על אי רישום תקבולים לכאורה. במבצע, נבדקו 113 בתי עסק בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה. מתוכם נמצא כי ב- 16 מבתי העסק לא נרשמו הכנסות כחוק.
 
מבצע הביקורת, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
 

מס הכנסה פשיטת מס הכנסה שומה מע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד