י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המחלה חוזרת?

החזרת תקפה את בני הנוער של 'בני עקיבא' במודיעין

מספר בני נוער של סניף בני עקיבא במודיעין אוחנו כחולים במחלת החזרת. משרד הבריאות עדכן את ההורים והוא ממליץ על חיסון

החזרת תקפה את בני הנוער של 'בני עקיבא' במודיעין
זריקה צילום: unsplash

משרד הבריאות עדכן אמש (שני) את הורי בנות ובני הנוער של סניף ישי של בני עקיבא על כך שהתגלה מקרה בו מספר בני או בנות נוער אובחנו כחולים במחלת החזרת. ממשרד הבריאות נמסר כי בעקבות התחלואה בחזרת בקרב חניכי סניף ישי של בני עקיבא משרד הבריאות ממליץ לקבל מנת חיסון נגד חזרת בתרכיב משולב נגד חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות  MMRV. החיסון יינתן היום, יום שלישי 31.12.19 לחניכי התנועה בבית הספר משואות נריה, מהשעה 16:00 עד 18:30. 

על פי אתר משרד הבריאות "מחלת החזרת מתבטאת בנפיחות בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לתנוך האוזן, בכאבי גרון, חום גבוה, כאבי ראש וחולשה. סימני הנפיחות הראשונים מופיעים לרוב כמה ימים לאחר הופעת החום. הנפיחות יכולה להופיע בצד אחד בלבד או לעבור כעבור כמה ימים גם לצד השני".

עוד על פי אתר משרד הבריאות "המחלה נגרמת על ידי נגיף, הפוגע בעיקר בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לאוזניים. כמו כן, "דרכי ההעברה או ההדבקה הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה."

ממשרד הבריאות נמסר כי סניף ישי יחוסן מאחר ובו נמצא בני הנוער החולים במחלה. עוד נמסר כי ההדבקה נעשית דרך רוק/הפרשות מהפה ועל כן ההנחייה של משרד הבריאות היא לשמור על שגרת הלימודים הרגילה תוך הקפדה על כללי הגיינה בסיסיים: לא לשתף כוסות/בקבוקים ולשטוף ידיים עם סבון.

במידה ויש ספקות או חשש להידבקות מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהנחיות משותפות.

חזרת בני עקיבא חיסון משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד