י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למי מיועדות הקלות לפסיכומטרי ואיך ניתן לקבל אותן?

מבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים המשמעותיים והמשפיעים ביותר העתיד שלך. התוצאות שלו יקבעו אילו מקצועות לימוד יהיו פתוחים עבורך ובאילו מוסדות לימוד. ככל שהשאיפות שלך גבוהות יותר וככל שחשוב לך להגיע למוסדות נחשבים בעלי תחרות גבוהה, כך חשוב שהציון שלך יהיה בהתאם. למרות ההקדמה החשובה, יכול להיות שמגיעות לך הקלות לפסיכומטרי

למי מיועדות הקלות לפסיכומטרי ואיך ניתן לקבל אותן?
מבחן פסיכומטרי צילום: pixsabay

מבחן הפסיכומטרי הוא אחד המבחנים המשמעותיים והמשפיעים ביותר העתיד שלך. התוצאות שלו יקבעו אילו מקצועות לימוד יהיו פתוחים עבורך ובאילו מוסדות לימוד. ככל שהשאיפות שלך גבוהות יותר וככל שחשוב לך להגיע למוסדות נחשבים בעלי תחרות גבוהה, כך חשוב שהציון שלך יהיה בהתאם. למרות ההקדמה החשובה, יכול להיות שמגיעות לך הקלות לפסיכומטרי.

מי זכאי לקבלת הקלות לפסיכומטרי?

המטרה של המבחן הפסיכומטרי היא להעניק ציון שיאפשר לגופי הלימוד השונים להעריך את יכולות הלימוד שלך. הוא מאתגר, דורש עבודת למידה מקדימה והיום הוא יכול להתבצע תוך מתן הקלות. ככל שהשנים עוברות, המודעות לקשיים האישיים עולה ואיתה מתן ההקלות בבחינה הפסיכומטרי. היום זכאים להקלות מגוון רחב של אנשים ובהם:

  • ליקוי למידה – אנשים בעלי לקויות למידה יכולים לקבל הקלות לפסיכומטרי אם ימצאו כעונים על הקריטריונים הנדרשים.
  • הפרעות קשב וריכוז – אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז יכולים לבקש הקלה בפסיכומטרי, בין אם קיבלו או שלא קיבלו הקלות בבחינות הבגרות.
  • מגבלה רפואית – כל מי שחווה מגבלה רפואית (כולל מגבלה נפשית) זכאי להגיש בקשה לקבלת הקלות בבחינת הפסיכומטרי.

פניה אל היחידה לבחינות מותאמות

הגוף שאחראי להחליט אם תינתן לך הזכאות להקלה הוא המרכז לבחינות מותאמות. הוא הגורם היחיד שיכול לקבוע בנושא. במקרה שהמרכז החליט להעניק התאמה, היא תהיה במסגרת כללים שנקבעו מראש ואי אפשר לבקש התאמות נוספות באופן אישי. על מנת שהמרכז יוכל לקבל החלטה יש צורך להגיש את החומרים הרלוונטיים.

נקודה חשובה שכדאי לשים לב אליה בעת הגשת בקשה לקבלת הקלות לפסיכומטרי היא סיכויי ההצלחה. גם תלמידים שלא קיבלו הקלות בבחינות הבגרות, מכל סיבה שהיא, יוכלו להגיש בקשה למרכז. המרכז אינו קשור למשרד החינוך ולכן יכול להפיק הקלה אם ימצא לנכון לעשות זאת על סמך החומר שקיבל. חשוב לשים לב כי הדבר אומר שלא כל מי שקיבל הקלות בבגרויות יקבל אותן באופן אוטומטי גם בפסיכומטרי.

מספר מקבלי הקלות בפסיכומטרי

הנתונים מצביעים על כך שמבין כלל האנשים אשר קיבלו בעבר הקלות בבגרויות, רק 10% יקבלו גם הקלות לפסיכומטרי. על מנת להשיג את ההתאמה יש להכין תיק מסמכים מקיף הנוגע לנושא המדובר. בתוך התיק חייבים להיות כל המסמכים מן העבר וכן גם מענה על שאלות המרכז.

קבלת הקלה בפסיכומטרי היא אינה דבר מובן מאיליו ובוודאי שלא מתקבלת באופן אוטומטי. מומלץ לתכנן מראש את הפניה למרכז, לבחון מהן הדרישות שלו, להמציא את המסמכים בזמן ולהבין את התהליך.  קבלת האישורים תלויה אך ורק בך, במאמץ שלך להגיש את המסמכים הנדרשים ובמילוי נכון של השאלון. יש לציין כי ניתן לעבור את התהליך באופן עצמאי או עם חברה אשר מתמחה בתחום ושמעלה את סיכויי ההצלחה בתהליך.

 

פסיכומטרי לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד