י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טיפול בפיגמנטציה להעלמת כתמי העור

כתמים על העור אשר אינם יורדים נקראים כתמי פיגמנטציה. הם יכולים להיווצר כתוצאה מחשיפה יתרה לשמש, חשיפה לחומרים מסוכנים, בשל חוסר איזון הורמונלי ואצל חלק מהאנשים ישנה נטייה גנטית להיווצרות הכתמים. טיפול בפיגמנטציה בא לטשטש את הכתמים ככל הניתן ולקבל תוצאה של עור בצבע אחיד

טיפול בפיגמנטציה להעלמת כתמי העור
טיפול בפיגמנטציה צילום: pixsabay

טיפול בפיגמנטציה במרפאה לעומת טיפולים ביתיים

על מנת לטפל בפיגמנטציה מומלץ לפנות לקליניקה המתמחה בתחום. בקליניקה ישנם מספר אמצעים בהם נעשה שימוש:

  • קרמים – נכון להגיד כי ניתן למצוא קרמים גם בשלל בתי המרקחת ובתי הטבע, אך הם שונים מאלו שנמכרים בקליניקה ובה מתבצעת גם התאמה אישית. שלא כמו מוצרי מדף, במקרה של טיפול בפיגמנטציה מקצועי דורש בחינה של עור הפנים, סוג הכתמים ורקיחה של הקרם.
  • פילינג – בעזרת חומצות שונות ובהתאמה לסוג הכתם ולעור שלך, יתבצע טיפול פילינג. גם כאן חשוב לציין כי הטיפול עצמו וסוג החומצות יהיו שונים מאלו שאפשר למצוא על המדף. כמובן, כל מטופל או מטופלת יקבלו התאמה אישית של הטיפול.
  • מכשיר IPL – מכשיר זה מבצע הבהרה של הכתמים שהופיעו על העור. יש צורך בהתמחות כדי להפעיל את המכשיר באופן יעיל וגם אם ישנן גרסאות ביתיות שנראות דומות לו, ההבדל בין התוצאות שניתן להגיע אליהן בקליניקה לעומת אלו שבבית רחוקות זו מזו. בקליניקה תמיד יתבצע אבחון בטרם הטיפול בפיגמנטציה.

לפנות אל הקליניקה הנכונה

ישנה חשיבות רבה לבחירה של הקליניקה הנכונה. לא כל מקום אשר מציע לבצע טיפול פנים מתמחה גם בטיפולי פיגמנטציה. בעת בחירה הקליניקה יש לבדוק מי המטפל או המטפלת, מה הניסיון שלו ובאלו אמצעים נעשה שימוש כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

טיפול בפיגמנטציה יכול להוביל לתוצאות מרשימות ולהעלות את הביטחון העצמי שלך. עם זאת, אין להסתכן ולהשתמש בחומרים ביתיים ללא התאמה אישית או לגשת אל קליניקה שאינה מתמחה באופן ספציפי בטיפול מסוג זה. לשיחה הראשונה יש חשיבות רבה ובאפשרותך לברר פרטים על המקום.

אבחון לפני טיפול

לפני טיפול בפיגמנטציה יתבצע אבחון של סוג העור ושל בעיית הפיגמנטציה. הטיפול עצמו יושפע מסוג הכתם, העומק שלו, מסוג העור שלך וכן יילקחו בחשבון טיפולים קודמים והתגובה שלך אליהם. אם ביצעת בעבר טיפולי פנים שונים שהשפיעו עלייך בצורה לא טובה, עלייך לדווח על כך למטפל או למטפלת.

המטרה של האבחון היא לעזור לך לקבל את הטיפול הטוב ביותר. לאחר מכן אפשר יהיה להתאים לך קרמים, לבצע פילינג ולהשתמש במכשיר IPL וניתן לשלב בין מספר טיפולים יחדיו, בהתאם לצורך. חשוב לציין כי בסיום הטיפול יכול להיות שיינתנו לך הנחיות כיצד לפעול ובכל מקרה כל עוד מתבצע הטיפול בפיגמנטציה יש להימנע מחשיפה ישירה לשמש (אם ידוע לך על חופשה קרובה, מומלץ להתייעץ על התנהלות נכונה עם הגורם המטפל).

פיגמנטציה עור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד