ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האצת קצב פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל

משרד התקשורת מפרסם נדבך נוסף בהסדרת השימוש ההדדי בתשתיות פסיביות של חברות התקשורת • ההחלטה תנגיש לחברות מידע על התשתיות הקיימות, תביא להגברת יכולת התכנון, הפחתת העבודות הציבוריות הגורמות לטרדת הציבור ולהוזלת עלויות

האצת קצב פריסת הסיבים האופטיים במדינת ישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

במסגרת תיקון מס' 64 לחוק התקשורת נקבעה בחוק חובה למפעיל פנים ארצי לאפשר למפעיל פנים ארצי אחר שימוש בתשתיות הפסיביות שלו. חובה זו נקבעה כהרחבה לחובת השימוש שנקבעה עוד קודם לכן במסגרת תיק השירות הסיטונאי "שימוש בתשתיות פיזיות" אשר נקבע לבעלות התשתית בזק והוט טלקום בשוק הסיטונאי. החובה שחלה על בזק והוט טלקום עוד קודם לכן כוללת שירות שכירת סיב אפל, שירות אורך גל אופטי ושירות גישה לקנים, גובים וקופסאות, ובמסגרתו מתאפשר כיום למפעילים פנים ארציים אחרים להשחיל כבלים מתכתיים ואופטיים בתוך הקנים של בעל התשתית. החובה שנקבעה בחוק ומוסדרת בתיק השירות החדש אינה כוללת שירות של שכירת סיב אפל ואורך גל אופטי.

כעת, משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) את ההחלטה הסופית בנושא תיק שירות שימוש הדדי בתשתיות פסיביות.

המשרד מבקש לעודד פריסת תשתיות עצמאית, ושואף שלציבור הצרכנים יוצע מגוון רחב יותר של ספקי שירות שיציעו שירותים באיכות ובקצבים גבוהים יותר, על גבי תשתיות עצמאיות. לשם כך נדרשה השלמת ההסדרה ליישום חובת השימוש ההדדי בתשתיות פסיביות בכדי להנמיך חסמים שונים הגלומים בפריסת תשתיות תקשורת ולצמצם מחלוקות. תוך כדי כך, ההחלטה צפויה לצמצם באופן משמעותי עבודות הנדסה אזרחיות יקרות, ממושכות ומורכבות, שהחברות נדרשו להן טרם פרסום השימוע.

המשמעויות המרכזיות של ההחלטה:
• שיתוף חברות התקשורת במיפוי התשתיות הקיימות וזאת באמצעות יצירת מערכת ממוחשבת מבוססת GIS המכילה את כלל מרכיבי התשתית הפסיבית של כל חברה.
• כל חברת תקשורת תחוייב להודיע ליתר החברות על פרישת תשתית קרקעית חדשה על מנת לייעל את ההשקעות ובהתאם לכך ימוזערו העלויות, ויופחתו העבודות האזרחיות הגורמות למטרד ציבורי.
• חברות בעלות תשתיות שחלה עליהן חובה פרישה אוניברסלית ומסרבות להשתתף בעלויות של פרישת התשתית התת קרקעית, לא יוכלו לעשות שימוש בתשתית החדשה למשך 5 שנים, לעומת חברות אחרות שיוכלו להיכנס החל מהיום הראשון.
• מהלך זה מהווה השלמה של מהלך קודם מתחילת שנת 2019, של ביטול חובת התקנת גובי ספקי השירות לצד גובי בזק, מהלך אשר הביא לתוספת של 325 אלף משקי בית מונגשים לסיב אופטי במהלך שנת 2019.

 

 

 



סיבים אופטיים חברות התקשורת משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד