י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לסיכום, המשקיעים נעשו מתוחכמים

כמה השקיעה המדינה בחברות הייטק ישראליות במשך שלוש שנים, וכמה השקיעו משקיעים פרטיים בתוך שנה אחת? • עם תחילתה של שנה כלכלית חדשה, ובסיכומו של עשור שנפתח בצילו של המשבר הכלכלי העולמי, אפשר לסכם: המשקיעים מחפשים הזדמנויות השקעה עם סיכוי לתשואות גבוהות; לא מפחדים לקחת סיכונים; מעדיפים את ענפי ההייטק והנדל"ן; רוצים שקיפות ונהנים מסביבת הריבית הנמוכה

לסיכום, המשקיעים נעשו מתוחכמים
השקעות בבסדנו צילום: שאטרסטוק

7 מיליארד שקלים. זה הסכום שקיבלו כ־13% מחברות ההזנק (סטארט־אפים) שפועלות בישראל מרשות החדשנות לביצוע פעולות מחקר ופיתוח בין השנים 2016 ל־2018. הנתון הזה כמו נתונים רבים אחרים אודות ענף ההייטק בישראל, פורסם על־ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לקראת סיום השנה האזרחית 2019.

למעשה, ניתן לומר כי המדינה השקיעה באמצעות רשות החדשנות כ־560 מיליון שקל לשנה בממוצע בחברות הזנק ישראליות. אך מהנתונים עולה כי היקף הסכום שגייסו חברות הזנק בפרט וחברות טכנולוגיה עילית בכלל, בשנת 2018, עמד על כ־6.8 מיליארד שקלים. זינוק דרמטי של כ־25% לעומת השנה הקודמת (2017). ולא, לא מדובר בחברות ש"עשו אקזיט", שנמכרו, גם לא בחברות שהונפקו, אלא בחברות שגייסו הון באמצעות קרנות ייעודיות, בדרך כלל קרנות הון סיכון, ובחברות שגייסו כסף ישירות ממשקיעים.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על אפשרויות ההשקעה בבסדנו? הכנסו לכאן>>>

ההייטק נחשב לקטר מוביל במשק הישראלי לצידו של ענף הנדל"ן שנחשב אף הוא למנוע צמיחה מרכזי במשק. את שניהם מייצגת בכבוד קבוצת 'בסדנו' שמפעילה שורה של קרנות השקעה הן בחברות הזנק טכנולוגיות, והן בנדל"ן בארץ ובחו"ל. הקבוצה השיקה לאחרונה את קרן ההון סיכון בילט־אפ המשקיעה בחברות שמפתחות טכנולוגיות חדשות לענף הבנייה והנדל"ן בעולם כולו.

החברה גייסה (ועדיין מגייסת) משקיעים לפרויקטים משמעותיים בצפון אמריקה בדגש על אזורי ביקוש בצפון מזרח המדינה. כך למשל בניו־יורק, שם משקיעה הקבוצה בפרויקט מסחר ומגורים יוקרתי ומבוקש ברובע ברוקלין, על גדת נהר ההדסון מול מנהטן. ובניו הבן, העיר הסטודנטיאלית המפורסמת שבקונטיקט, שם משקיעה הקבוצה במספר מקבצי דיור לסטודנטים.

ב'בסדנו' אומרים כי בשנים האחרונות, וביתר שאת בשנה האחרונה, ניכרת מגמת "בשלות" אצל משקיעים רבים מן השורה. "המשקיעים של היום יותר מבינים, יודעים מה הם רוצים, הם מחפשים הזדמנויות השקעה בלי לוותר על שקיפות מרבית, אמינות ומקצועיות. בשנה האחרונה קל למצוא כסף להשקעה בגלל סביבת הריבית הנמוכה בעולם, אבל קשה למצוא השקעות 'שוות' שיש אפשרות להשיא מהן תשואה משמעותית. וזו בדיוק העבודה הקשה והמקצועית שלנו".

לאחר שהשיקה את קרן ההון סיכון 'בילט אפ' בארצות הברית לפני כחודש וגייסה כמה מיליוני דולרים, מתכוונת הקבוצה לערוך אירוע השקה גם עבור המשקיעים בישראל. בעוד שבועיים, ביום רביעי ה־15 לינואר 2020, תקיים קבוצת בסדנו אירוע השקה בבנייני האומה בהשתתפות גורמים בכירים בענפי הבנייה, הנדל"ן והטכנולוגיה.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על אפשרויות ההשקעה בבסדנו? הכנסו לכאן>>>

בסדנו השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד