ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר

למרות האיסור: זה מספר היהודים שעלו השנה להר הבית

למרות האיסור המפורש לעלות להר הבית, עשרות אלפי מתפללים יהודים עלו להר הבית במהלך שנת 2019 למניינם • רק לפני מספר שנים חידשו הרבנים הראשיים את חתימתם על מכתב הרבנות הראשית וגדולי ישראל משנת תשכ"ז, האוסר את העלייה להר

למרות האיסור: זה מספר היהודים שעלו השנה להר הבית
Sliman Khader / Flash90

30,416 מתפללים יהודים עלו להר הבית במהלך שנת 2019 למניינם, וכל זאת בניגוד להלכה. 

מספר הישראלים שעלו להר הבית גבוה עוד יותר. מתנדבי ארגון ייראה סופרים רק את העולים במגמות יהודיות, לתפילה או לייהוד המקום, ולא את קבוצות הסיורים והתיירות הישראלית.

למרות שלעומת מספר העולים בשנה שעברה מדובר בעלייה קלה, ארגוני המקדש רואים את עקיפת השנה הקודמת כהישג גדול בשבילם, לאחר שבתחילתה נרשמה ירידה, שהתאוששה וזינקה שוב בחצי השני של השנה.

בשנת 2018 עלו אל הר הבית 29,939 יהודים, בשנת 2017 עלו 25,628 יהודים. בשנת 2016 עלו 14,054 לפי ספירת משטרת ישראל, שכוללת יחד את כל העולים היהודים, ובשנת 2015 עלו 10,906 יהודים.

נציין, כי לאחר שחרור הר הבית בשנת תשכ"ז, פורסם מכתב האוסר את העלייה להר, ועליו היו חתומים הרב הראשי לישראל הרב איסר יהודה אונטרמן, הראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל והגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, אליהם הצטרפו גדולי הרבנים דאז הרב עובדיה יוסף, הרב שלמה זלמן אוירבעך, הרב יוסף שלום אלישיב, הרב צבי יהודה קוק, הרב שאול ישראלי, הרב בצלאל ז'ולטי, וגדולי ישראל נוספים.

במכתב שנושא את הכותרת 'הודעה ואזהרה' נכתב: "אחר שזכינו בחסדי השי"ת שהר הקודש והמקדש חמדת ישראל נמצא ברשותנו, ורבים מהמון בית ישראל נוהרים לחזות עין בעין את מקום הקודש והמקדש, ויש מהם שנכנסים בשטח הר הבית, אשר מדורי דורות אנו מוזהרים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל ח"ו באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה.

זאת ועוד, ברבות הימים נעלם מאתנו המקום המדוייק של המקדש וכל הנכנס אל שטח הר הבית עלול להיכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקודש הקודשים, ואז ייכשל באיסור חמור של כרת ח"ו.

לפיכך אנו חוזרים ומזהירים על מה שהזהרנו מכבר שבל יהין איש ואשה להכנס לכל שטח הר הבית, בלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו, ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקודש והמקדש, יש גם מצווה רבה של מורא המקדש ושמירתו.

ובזכות זאת יזכנו הקב"ה לתשועתו המהירה להחיש גאולתנו השלמה ונשמח לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו ולעבדו בלבב שלם מהר בימינו אמן".

בעקבות הקמת הארגונים התומכים בעלייה להר, לפני מספר שנים חידשו הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון הרב דוד לאו שליט"א את האיסור, וחתמו על הצטרפות לפסק הדין המקורי. בנסף לחתימתם לשכת הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א צרפה לחתימות הרבנים הראשיים את הסכמתם וחתימתם של כמאה רבנים המכהנים בפועל בערים ובעיירות – כדי לבטא את עוצמת האיסור.

עלייה להר הבית הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד