י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ללא ידיעת משפחתה

נעמה יששכר הועברה לכלא אחר; חשש שתועבר לסיביר

משפחתה של נעמה יששכר טוענת כי היא הועברה לבית כלא מרוחק ללא שהודיעו להם על כך • רק לאחר התערבות הקונסולית הישראלית היא אותרה ועורך דינה נסע אליה • לא נתנו לה לקחת איתה ביגוד חם וספרים והחשש הוא שהיא תועבר לסיביר

נעמה יששכר הועברה לכלא אחר; חשש שתועבר לסיביר
בית כלא/אילוסטרציה צילום: Gili Yaari /FLASH90

על פי טענת משפחתה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה, השלטונות הרוסים העבירו את נעמה לכלא אחר המרוחק מרוסיה ללא ידיעת המשפחה. רק לאחר שנודע להם הדבר פנתה המשפחה לקונסולית הישראלית במוסקבה שאיתרה את בית הכלא. כך דיווח נועם דביר ב'ישראל היום'.

לאחר שאותרה נסע אליה עו"ד מצוות ההגנה הישראלי, וגילה כי לא איפשרו לה לקחת איתה בגדים חמים וספרים שקיבלה ממשפחתה. כמו כן, בשבוע הבא היא תועבר לכלא אחר, והחשש הוא שהיא תשלח לבית כלא באזור סיביר.

כזכור, הפרשה החלה לאחר שבמהלך נחיתת ביניים שעשתה נעמה ברוסיה במהלך חזרתה מהודו לישראל המשטרה הרוסית איתרה בתיקה של נעמה כ-10 גרם קנביס. באוקטובר האחרון נגזרו עליה 7.5 שנות מאסר לאחר שהורשעה בהברחת סמים.

יששכר ערערה על גזר הדין לפני כשבועיים, אך הערעור נדחה. לאחר דחיית הערעור פרצה נעמה בבכי ואמרה: "הרשעה תהרוס את כל הטוב שבניתי בחיים בגלל פשע שלא עשיתי".

מדובר בערעור שהגישה נעמה על הרשעתה, במהלכו טענה כי לא שמה את הסם בתיק ולא ידעה על קיומו: "אני מבקשת מבית המשפט להחזיר את הצדק, להפוך את ההחלטה על ההרשעה ולהורות על שחרורי מהכלא" אמרה לפני שעה קלה יששכר לשופט. בתום הדיון, בית המשפט ברוסיה דחה את הערעור של נעמה יששכר והיא צפויה לרצות שבע וחצי שנות מאסר בבית כלא רוסי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אמה של נעמה יששכר בטלפון לאחר דחיית הערעור ואמר לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט - אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב לאחר מתן גזר הדין ואמר: "למרות ההחלטה המאכזבת של בית המשפט ברוסיה, נמשיך לפעול בכל העוצמה לשחרורה של נעמה והחזרתה הביתה לחיק משפחתה. משרד החוץ ימשיך ללוות ולסייע לנעמה ומשפחתה בכל הערוצים".

נציין, כי נותרו עוד שתי ערכאות ערעור נוספות - בית משפט לערעורים ובית המשפט העליון. כמו כן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכול להחליט לתת חנינה.

 

 

סיביר נעמה יששכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד