כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איך עושים פרסומות ברדיו?

למה שצרכן ישמע מה שישמע דווקא ברדיו החדש? • חני ויזר הלכה לבקר ברדיו 'קול ברמה' וחזרה עם תובנות על פירסום • הצלם יעקב נחומי חזר עם גלריה. גם של פריד

איך עושים פרסומות ברדיו?

מתוך רעש הכביש הסואן והחום הדביק של רחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק, האנשים שנבלעים בדלתות העץ הכפולות אל תוך המזגן של אולפני רדיו 'קול ברמה' יכולים לנשום לרווחה.

הילה פלח (מנהלת משרד) בדלפק הקבלה, ומאחוריה חלונות שמציצים אל תוך אולפני השידור.
אני כאן כדי לחפור למחלקת השיווק של הרדיו החדש והמבטיח - קול ברמה, בשביל הנשמה 92.1במרכז, 104.3 בדרום ו105.7 אם אתם בירושלים.

בראשון לינואר 09 התחילו
שידורי הניסיון של הרדיו החדש, למשך שלושה חודשים. בראשון למרץ הם עלו לאוויר, עם מתכונת שידורים רגילה ולו"ז צפוף. בתור גוף מדיה חדשה במגזר 'קול ברמה' סידרו לעצמם יופי של משרדים ואולפנים, והם אף מתהדרים בשכלולים האחרונים בתחום. מסתבר גם שיש לאנשים כאן כל-כך הרבה מה לומר, כי התוכניה שדחפו לי ליד עמוסה וכמעט לא מאפשרת שעתיים לתוכנית.

מתחת לצג מהבהב באדום "און אייר", נפתחים בפני אולפני הרדיו והחדשות המשוכללים
. מחשבים שחורים מקצועיים, מיקרופונים, ארבעה טלפונים בשורה ועוד ארבעה באולפן הגיבוי. דלתות כפולות, קירות אטומים לקול. ובפינת הלשון השבועית שתלויה בין אולפן לאולפן, על דפי כתומים בלוח מודעות גדול, לומדים השדרנים הגיגים חשובים על השפה העברית.

הפינה השבועית, למשל, אומרת ש"מארקר" בלשון הקודש נקרא דווקא מדגש. ושימו לב, שדרנים יקרים, כי אם יתפסו אתכם עם טעות על הלשון לא תוכלו להגיד "לא שמענו"...

דסק חדשות בחדר מלבני ארוך. שורה של מחשבים. בחדר האקטואליה דפי המבזקים מאיימים
למוטט מדף עץ נמוך. הצצה לחדר הישיבות. נתבקשתי לא להפריע. האנשים כאן עסוקים.

שידור חי כאילו בוקע מתוך הקירות, בווליום נמוך. הצעדים מהדהדים על רצפת הפרקט
, בדרך אל משרדה של סמדר כוכבי, סמנכ"לית שיווק ומכירות, שפוגשת אותי מאחורי אחת מדלתות העץ הכהות.

מתוך הניסיון הפרסומי רב השנים שלה, נפרשת לאוזני משנתה הסדורה על פרסום בכלל
ופרסום ברדיו בפרט.

מאחורי הקלעים עומד אריאל קוניק, מנכ"ל הרדיו. איציק מור, סמנכ"ל תפעול. במחלקת השיווק והמכירות אפשר למצוא את אדם כהן ואיציק מצרפי - יועצי שיווק ומכירות. דוד חכם מנהל מכירות ראשי, וגם את יעל שוורץ - הטרפיק.

למה רדיו
?

רדיו נחשב למדיה האלקטרונית הגמישה ביותר בעולם
.

בעולם העסוק שלנו, אפשר להתחבר אליו בכל מקום: בנגן המוזיקה, ברכב, באתר האינטרנט
, בבית או מחוצה לו, עם אוזניות או בלי. הפריסה הרחבה והרציפה שלו נותנת לרדיו נקודות זכות רבות. קמפיין פרינט בעיתונות לא ישווה להטמעת המסר החוזרת ונשנית מעל גלי האתר: בניגוד לפרינט שנקרא ומושלך, אם אתה מפרסם ברדיו, שומעים אותך פלוס מינוס 10 פעמים ביום, שוב ושוב ושוב - עד שנענים להצעה ובאים לקנות. רק באינטרנט מקבלים יותר.

בשונה מפרינט, הרדיו גם מאפשר שינוי וייעול במהירות. כשהמודעה בעיתון יצאה למכבש הדפוס עם טעות, לא נותר אלא לאכול את הלב - ברדיו אפשר פשוט לבקש מהשדרן להקליט פעם נוספת.

כוכבי דוגלת בפיזור רחב של הפרסום למדיות שונות. הציבור החרדי פתוח כיום למדיות
נוספות, מלבד העיתון הישן והטוב. היא מביעה את צערה באוזנינו על כי לא רבים הם משרדי הפרסום החרדים שמעיזים לצאת מהריבוע של הפרסום המודפס המסורתי - אל הרדיו והאינטרנט, שמהווים מדיות משלימות משמעותיות. הרדיו בו אנו עוסקים, הוא מדיה חדשה וזמינה בתחום. הגיע הזמן, באמת, לתת לו תנופה קדימה.

איזו עדיפות יש לרדיו 'קול ברמה', בעצם, על פני כל השאר? למה שלקוח, צרכן או סתם כל אחד מאיתנו - ישמע מה שישמע דווקא ברדיו החדש?

מסתבר שקול ברמה מציע לנו רדיו גלאט למהדרין. השדרנים והעולים לשידור כולם גברים
, החדשות "אן דה האוס", מפוקחות ומצונזרות. ועדת רבנים מיוחדת מפקחת על התכנים. כוכבי מדייקת באוזני שוב ושוב כי הרדיו שייך לכלל המגזר החרדי על כל זרמיו. השדרנים, השירים והתכנים נבחרו כדי להתאים לכל אחד ואחד מאיתנו.

נוסף על כך, לכל ברמה יש פריסה ארצית רחבה: ניתן לקלוט את השידורים כמעט בכל הארץ.

קול ברמה גם העמידו סטנדרטים חדשים, במחירי פרסום סבירים לשוק. הם לא עושים הנחות מחד, ומאידך הם יהיו שם להשקיע בשבילך את כל הלב עד התוצר הטוב ביותר לשביעות רצונך, אל קהל היעד המדויק שבחרת - המגזר החרדי לגווניו.

להגדיל את הנתח


מלבד תשדירי הפרסומות הקונבנציונאליים, שאגב, יוצאים לשידור בשני מבזקים לשעה (4 ד' לערך כל מבזק) - יש אפשרות לפעילות ו/או שידור בתור ייעוץ בתוכנית: כך הלקוח נהנה מפרסום והמאזין בבית, מעצות מועילות ומחכימות

כשהלקוח מגיע עם פרסומת מוכנה, לא נותר אלא להעבירה לאישור ועדת הרבנים של הרדיו. אם שם נתנו את האור הירוק - התשדיר עולה מיד לאוויר.

לקוח המגיע בלי תוצר מוגמר, ואף ללא משרד פרסום מאחורי הגב, מקבל ייעוץ אסטרטגי ובניית תשדיר  מקצועי הנשלח לאישורו הסופי ו-שוב, לאישור ועדת הרבנים.

בין הלקוחות של הרדיו אפשר למצוא חברות, תאגידים, עמותות וארגונים רבים. יש לציין
שהרדיו נמנע מלקיים ימי התרמות מצמררים, מרגשים, סוחטי דמעות וקורעי לב כמו אצל המתחרים.

לסמדר כוכבי יש גם תקווה כללית: להגדיל את נתח השוק של המגזר החרדי.

בעוד שבמספרים יש בישראל כ-20% חרדים מכלל האוכלוסייה, אחוז תקציבי הפרסום המועברים אליהם עומד על 8% לערך.

אף על פי שהלקוחות החילוניים מודעים לכך שהציבור החרדי הינו שוק גדול, הם אינם מגדילים את תקציבי הפרסום המגזרי לכיוונו. היא מקווה לעודד לקוחות חילוניים להכיר בפוטנציאל הטמון בציבור חובשי הכיפה השחורה ולהגדיל את נתח עוגת תקציבי הפרסום שמגיע לצד שלנו בשולחן השיווקי.














































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד