י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המעצר שנחשף ב'בחדרי'

מנהיג 'לב טהור' שנעצר, עומת עם ישראל מאיר שהצליח להימלט

מנהיג 'לב טהור', שהגיע לישראל, לאור פטירת אביו, עומת היום עם ישראל מאיר, צעיר שהצליח להימלט ארצה במבצע יוצא דופן שכלל אלימות קשה כלפי מחלציו | לדברי גורם המעורה בחקירה, רומפלר, דאג בין היתר להפעיל משטר של הרעבת הילדים באופן שיטתי • פרסום ראשון

מנהיג 'לב טהור' שנעצר, עומת עם ישראל מאיר שהצליח להימלט
ישראל מאיר בוייאר צילום: מתוך "עובדה", קשת 12

כמעט חודש חלף מאז נעצר הרב אלעזר רומפלר (45), בנו של מנהיג קהילת 'תהילות ישראל' של הגה"צ רבי אהרן צבי רומפלר זצ"ל. היום (שלישי), כך נודע ל'בחדרי חרדים', נערך עימות במשטרת ירושלים, בינו לבין ישראל מאיר בוייאר.

ישראל מאיר בוייאר, ישראלי בן ה-19, ברח רק לאחרונה ממתחמה השמור של כת "לב טהור" בלב היערות בגואטמלה ויצר קשר עם משפחתו לצורך קבלת עזרה כדי שתחלצו משם. לפני כשבועיים, תכנית "עובדה" המשודרת ב'ערוץ 12', שידרה כתבה על מסע החילוץ הלא ייאמן, והמפגש האלים בין הצוות לאנשי 'לב טהור'.

שבועיים לפני שידור הכתבה, פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי הרב אלעזר רומפלר - נעצר, בחשד שהינו שותף פעיל בקהילת "לב טהור - הלברנץ", שהפעיל משטר של איומים, הפחדה והענשה, חיתן קטינים עם בגירים ופעל להעניש את חברי הקהילה בענישה גופנית.

מעצרו לא עורר עניין רב, בשל כך שהוא כמעט ואינו מוכר בארץ. אולם כיום אנו יכולים לגלות כי הוא נעצר בעקבות תלונה שהגיש ישראל מאיר בוייאר, שמאז שידור הכתבה של לימור פנחסוב ב'עובדה', הפך לידוען ומרבית הישראלים מכירים את פרטי הצלתו מכת לב טהור.

"הוא אחד מארבעת ראשי הכת" אומר ל'בחדרי חרדים', גורם שמעורה בפרטים. "ישראל מאיר היה המזכיר שלו. מי ששולט היום בכת, הם יואל וינגרטן, יעקב נחום וינגרטן, שמואל וינגרטן - ואלעזר רומפלר".

אלעזר רומפלר, בתוך קהילת לב טהור בגואטמלה

"הוא אחד מראשי ועד הכשרות של לב טהור, שדואגים להערבת הילדים באופן שיטתי" אומר ל'בחדרי' אותו גורם, ומוסיף שהוא גם אחראי על העמידה בזמנים של השוהים בתוך הכת בלב הג'ונגל בגואטמלה.

המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של רומפלר, בטענה שהוא "יוזם כל פעילות פוגענית שמבוצעת בקהילה. מהעדויות עולה בפירוש כי אכן מבוצעות עבירות חמורות", ובהן השאת בת 12 לחופה עם גבר בן 30. "מהחומר שעד כאן עולה כי המשיב הינו מנהיג הקהילה בפועל, פועל בצורה אקטיבית יחד עם אחרים להשמיט את מרותו על חברי הקהילה" אמר חוקר המשטרה וטען כי רומפלר "הוא ראש הכת הנוכחי".

עורך דינו של רומפלר אמר בדיון, "אנו כופרים בטענה של ראש כת" אמר, לא ייתכן כי מחר אני ארצה לסגור חשבון עם בן אדם ואומר עליו שהוא ראש כת", וביקש לשחררו. פרקליטו גילה בדרך אגב "איני מתלהב מהקהילה", והוסיף מיד "אנו לא פה בשל דעות וכאלה".

השופט דב פלוק שוכנע כי "אכן קיים חשד מסוים שהמשיב ביצע את העבירות המיוחסות לו וגם יש עילה למעצר", וכי יש בשחרורו משום סכנה לציבור ושיבוש החקירה. עם זאת, לאור הראיות בשלב זה, החליט לשחררו בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית קצר. על פי דרישת המשטרה, נאסר עליו לצאת מהארץ למשך 30 יום - שצפויים להסתיים בתחילת שבוע הבא.

לאור שחרורו הצפוי, והחשש כי יעזוב את הארץ, היום הגיעו לתחנת המשטרה בירושלים, הרב אלעזר רומפלר, שהוכנס לחדר בו ישבו חוקרי משטרה יחד עם ישראל מאיר בוייאר, והאחרון ששימש כמזכירו בכת לב טהור, הטיח בו האשמות מכלי ראשון, 

האם העימות חיזק את החשדות נגד הרב רומפלר, באופן שבית המשפט יאריך את צו עיכוב היציאה שלו מישראל? נצטרך להמשיך ולעקוב. לדברי הגורם, אלעזר רומפלר "הוא בן אדם מסוכן, הוא אחראי על מה שקורה שם" בכת לב טהור, לאחר מעצרם של חלק ממנהיגי הקהילה.

לב טהור אלעזר רומפלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד