י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דוקרים אחד את השני בפה"

המכתב ששלח המשפיע לחסידיו בעקבות הפיגוע

בעקבות פיגוע הדקירה במונסי, קורא המשפיע הנודע ר' יואל ראטה לחסידיו, להתחזק בנושא בין אדם לחבירו. הוא פותח בסיפור שקרה בימי מהרי"ד מבעלזא זצ"ל, ומסיים, "אם נדבר אחד עם השני בצורה יפה ועדינה נזכה לראות ניסים גדולים"

המכתב ששלח המשפיע לחסידיו בעקבות הפיגוע
המשפיע ר' יואל ראטה צילום: צילום מסך

"כשהחסידים דוקרים אחד את רעהו עם הפה, אז החייטים דוקרים אחד את השני עם סכינים". המשפיע המפורסם הרב יואל ראטה, ר"מ 'תפארת התורה' ברסלב בברוקלין, שיגר מכתב לבני קהילתו על האסון שאירע במונסי במוצאי שבת האחרון, לשם הגיע טרוריסט תוצרת אמריקה, ודקר חמישה חרדים - אירוע שהסתיים בנס, אודות לאחד החסידים שגילה תושיה והשליך שולחן מצופה שיש על הדוקר, וכך הניס אותו.

המשפיע פותח וכותב: "אתמול בסעודת מלוה מלכא שמענו את החדשות המצמררות, רוצח נכנס לבית הרב במונסי ודקר כמה יהודים, ה' ישלח להם רפואה שלימה. כשפתחתי את הספר "אשר בנחל" (חלק קע"ו) לספר סיפורי צדיקים זה נפתח לי בדיוק במכתב מ"ו אלפים תרכ"ד, היכן שמוהרא"ש מספר סיפור שקרה בימי הקדוש רבי יששכר דוב מבעלזא זכותו יגן עלינו, קרה אז מקרה נורא בעיר היבנוב, הייתה שם מחלוקת בין שני חייטים והמחלוקת התגברה והתגברה עד שקם אחד החייטים ודקר למוות את החייט השני, באותה עת עבר הקדוש מבעלזא באזור ההוא. כשהוא עבר על פני העיר ראווע הוא עצר ובאו ציבור גדול לקחת ממנו ברכת שלום, הכריז הקדוש מבעלזא שהוא לא רוצה לברך את בני העיר היבנוב, ושאף אחד מהם לא יעיז לגשת אליו; בשמעם זאת הם טענו: 'מה אנחנו אשמים, איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף? אם חייט אחד דקר את השני והרגו, מה זה קשור אלינו?' ענה להם בקדוש מבעלזא: "כשהחסידים דוקרים אחד את רעהו עם הפה אז החייטים דוקרים אחד את השני עם סכינים"; מוהרא"ש כותב שם במכתב: "מאד אבקש מכם, הזהרו מלפגוע בזולת; אל תשתמשו עם הפה בשביל לצער את הזולת, רק בשביל לחזק את השני".

ר' יואל מספר במכתבו לשומעי לקחו, "בדיוק כשוחחנו לפני כן בסעודת מלוה מלכא על הסגולה לפתוח את ספר אשר בנחל כדי לקבל תשובות על שאלות, שכשמתלבטים ומסתפקים באיזשהו נושא יפתחו את הספר ויקבלו תשובה ברורה איך להתנהג, ואיך שאנחנו מדברים על האסון הנורא פתחתי את הספר ונפתח לי המכתב הזה ואני רואה איך שמוהרא"ש מראה לי בדיוק באיזה נושא אנחנו צריכים להתחזק, שלא נפגע ולא נדקור אחד את השני, ואם נדבר אחד עם השני בצורה יפה ועדינה נזכה לראות ניסים גדולים".

פיגוע דקירה בין אדם לחבירו הרב יואל ראטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד