י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניסיון הפריצה לשגרירות

טראמפ מאיים על האיראנים: ישלמו מחיר גדול מאוד

לאחר שאתמול ניסו אזרחים עירקאיים תומכי איראן, לפרוץ לבניין שגרירות ארצות הברית בבגדד בירת עיראק, הנשיא טראמפ מגיב ומשגר איום כלפי איראן: "איראן תישא באחריות מלאה לחיים שאבדו או לנזק שנגרם לנו בכל אחד מהמתקנים שלנו"

טראמפ מאיים על האיראנים: ישלמו מחיר גדול מאוד
הנשיא טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לתקרית החמורה כאשר אזרחים עיראקים ניסו לפרוץ לשגרירות ארצות הברית בעיראק אתמול.

"שגרירות ארה"ב בעיראק נמצאת כבר שעות בטוחה, עם רבים מטובי וגדולי הלוחמים שלנו, יחד עם הציוד הצבאי הקטלני ביותר בעולם, שהגיעו מיד לאתר. תודה לנשיא וראש ממשלת עיראק על תגובתם המהירה על פי הבקשה, איראן תישא באחריות מלאה לחיים שאבדו או לנזק שנגרם לנו בכל אחד מהמתקנים שלנו, הם ישלמו מחיר גדול מאוד, זו לא אזהרה, זה איום, שנה טובה".

לפני דבריו של הנשיא טראמפ, אמר מזכיר ההגנה האמריקני מרק אספר, שארה"ב תשלח כוחות נוספים לאבטח את השגרירות בבגדד, אחרי ניסיון ההשתלטות אתמול של המון זועם על הבניין.

בהצהרה של מזכיר ההגנה אמר אספר: "נקטנו את צעדי ההגנה המתאימים כדי לשמור על ביטחונם של האזרחים האמריקנים, אנשי הצוות הצבאיים והדיפלומטים במדינה, ולהבטיח את הזכות שלנו להגנה עצמית. כמו בכל המדינות, אנחנו סומכים שהכוחות של המדינה שמארחת אותנו יעזרו לנו בהגנה על אנשי הצוות במדינה, וקוראים לממשלת עיראק למלא את האחריות הבינלאומית שלה לעשות זאת".

רועי קייס ‏כתב לענייני ערבים ב'כאן 11', פרסם סרטון בטוויטר. וכתב "הסרטון הזה נותן הסבר לקלות המדהימה שבה הצליחו להגיע אלפי פעילים פרו איראנים זועמים לשגרירות האמריקנית בבגדאד, מהמבנים המאובטחים ביותר על אדמת עיראק. באדיבות כוחות הביטחון של עיראק". הם פשוט נתנו להם להיכנס.

דונלד טראמפ איראן מחאת אזרחים בעיראק שגרירות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד