י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"תיזהרו בכבוד הילדים" • פרסום ראשון

מאות מקרים מזעזעים הגיעו אל הגראי"ל שטיינמן בתקופה האחרונה. לקראת ימי בין המצרים הוציא הגראי"ל מכתב בו הוא קורא: להקפיד בכבוד הילדים והתלמידים ו"בזכות זה לא תענשו בעולם הזה"

ילדים מקבלים את פניו של הגראי"ל שטיינמן. צילום: עוזי ברק
ילדים מקבלים את פניו של הגראי"ל שטיינמן. צילום: עוזי ברק


ערב ימי בין המצרים הגיעו לביתו של הגראי"ל שטיינמן מספר אנשים וקשייהם עמהם. אחד סיפר על בעיות בשידוכים של ילדיו, השני סיפר על מצוקה כלכלית, והשלישי סיפר על חולי שתקף אותו.

הגראי"ל, שמקבל בביתו מידי יום עשרות אנשים המתנים את צרותיהם בפניו, ראה את המצב הקשה בו שרויים 'עמך ישראל', והוציא מכתב מיוחד הקורא להתחזק בדברים מסוימים, ועל-ידי זה להינצל מאסונות.

המכתב, המתפרסם כאן בפרסום ראשון, קורא באופן מפתיע לתת דגש דווקא על אנשים מתוך המשפחה. נאמן ביתו של הגראי"ל מסביר: "אם עד היום ראינו שמי שקורה לו משהו הולך לבקש סליחה ממורה זקן, או מקופאית בסופר מרקט, הרי שהגראי"ל מורה בעצם למקד את הפוקוס לתוך המשפחה פנימה".

במכתב כותב הגראי"ל על רבי או מחנך שצריכים להקפיד הקפדה רבה בכבוד תלמידיהם. גם הורים צריכים לנהוג כבוד בילדיהם, ולא לנהוג בהם כמובן מאליו.

הגראי"ל מאריך ומסביר כי על עבירות שבין אדם לחבירו התשלום הוא בעולם הזה, מה שאין כן בעבירות שבין אדם למקום שזה בעולם הבא. למרות שהעונש בעולם הבא הוא יותר חמור, אבל קשה לאנשים לראות את זה, ולכן על בין אדם לחבירו מקבלים את העונש כבר בבעולם הזה.

הגראי"ל מסיים את מכתבו בברכה למי ששומר על כבודם של אנשים - שיראה ברכה בזה ובבא, ויחולו על ראשו כל הברכות האמורות בתורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד