י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על נסיך ועל נפלאותיך

הרבי מדבר על הנס: הוא ניסה לפתוח את כל דלתות הבית • צפו

לאחר הפיגוע שהתרחש בביתו שבמונסי, האדמו"ר מקוסון-פארשעי, מתייחס בשיחה עם המתפללים לאחר תפילת שחרית בבית מדרשו. שיתף את אשר על ליבו, מדוע בירך 'הגומל' ומה צריך לעשות מעכשיו: "שברו פה שני שולחנות, רק ר' יוסל הצליח, הוא היה השליח" • צפו בתיעוד

הרבי מדבר על הנס: הוא ניסה לפתוח את כל דלתות הבית • צפו
הרבי מקוסון פארשעי צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מקוסון פארשעי, שבביתו במונסי-ניו יורק, התרחש הפיגוע הקשה שפצע חמישה מבאי ביתו, בהם אחד באורח קשה, התיישב לאחר תפילת שחרית בבית מדרשו ודיבר עם המתפללים, על מה שקרה ומה ניתן לעשות בכדי למנוע מקרים נוספים ח"ו.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הרבי מספר, "מישהו מבאי בית הכנסת הראה לי את הקפוטה שלו חתוך לגמרי מהסכין, ושאל אותי, איך הוא יצא בשלום מהפיגוע הזה, אנחנו אומרים כל יום 'על נסיך ועל נפלאותיך', אנחנו חייבים להבין ולהאמין בזה, לא סתם להגיד, שמענו בשורות לא טובות מהרופאים אתמול", אמר הרבי באשר לפצוע הקשה ר' יוסף בן פרל, "אנחנו חייבים להיות ריאליים עם המשפחה, אבל מקווים לניסים, השם נמצא איתנו, לא רק אנחנו מאמינים, השם נותן לנו לראות את זה".

האדמו"ר הסביר מדוע בירך ברכת הגומל בעלותו לתורה: "הייתי בבית, והגוי רץ בכל הבית וחיפש לפגוע בכולם, הגוי ניסה לפתוח את כל הדלתות, בהשגחה פרטית הדלת אצלי היתה נעולה, אבל הוא ניסה להיכנס בכל דלת אפשרית".

האדמו"ר סיפר כי אחד מאנשי רשויות החוק, אמר לו שמזל גדול שאף אחד שם לא החזיק אקדח, כי אם היו מנסים לירות לעבר המחבל כדי לנטרל אותו, אולי אנשים מסביב היו נפגעים, מאחר והגוי רץ אחוז אמוק ותקף, "ארבעה אנשים לא הצליחו לעצור אותו, עד שהגיע ר' יוסל וזרק עליו שולחן, החסיד ר' יוסף רצה שהגוי יצא מהבית, אז הוא זרק עליו ורץ החוצה, ואכן הגוי איבד שליטה והחל לרוץ החוצה, שברו פה שני שולחנות, רק ר' יוסל הצליח, הוא היה השליח, והגוי צעק עליו שהוא יחזור לתפוס אותו, האברך לא פחד, הוא רץ אחריו וראה את הרכב של הגוי, הוא התקרב ורשם את המספר רישוי, וכך הצליחו לתפוס אותו מהר", תיאר הרבי בהתרגשות.

על החזקת נשק, בעקבות המקרים האחרונים נתן הרבי את דעתו ואמר כי "זה לא הדבר האידיאלי, אך חייבים לשפר את האבטחה, דלתות חזקות, מנעולים חזקים", האדמו"ר סיפר, "לפני שנים כשהייתי מנהל חיידר 'עטרת צבי'. היו כמה מנעולים על הדלתות, דלת חיצונית, ואז דלת פנימית, כדי שיהיה יותר מאובטח".

הרבי מקוסון פארשעי פיגוע הדקירה במונסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד