י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

הרבנים בקריאה לשר: מנע הדחת הרבנים שהגיעו לגיל פרישתם

הסאגה סביב הארכת כהונתו של הרב שטרן נמשכת, כשארגון ועד רבני ישראל מצטרף למאבק נגד הדחתו ומשגר מכתב לשר לשירותי דת לחתום על התקנות בחדשות ולהאריך את כהונתם של רבני הערים שהגיעו לגיל פרישה: "כוחם במותנם ויכולים עדין לתרום מחוכמתם ומניסיונם הרב"

הרבנים בקריאה לשר: מנע הדחת הרבנים שהגיעו לגיל פרישתם
הרב מלכא, השר וקנין, הרב שטרן צילום: עובדיה כלימי\יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים': הסאגה סביב הארכת כהונתו של רב העיר ירושלים, הגאון הרב אריה שטרן נמשכת, ולאחר שהתקנות נמצאות מזה כשבוע על שולחנו של השר לשירותי דת יצחק וקנין מש"ס, ארגון 'ועד רבני ישראל' מוסיף ללחץ ודורש מהשר לחתום על התקנות

הרב דוד אוחיון, העומד בראש הארגון, שיגר מכתב לשר וקנין "בשם רבני ישראל" בו הוא דורש "לפעול באופן דחוף ולהאריך את כהונת הרבנים הגאונים מרא דאתרא דמתא כרמיאל הגאון הרב אליהו מלכא שליט"א עם כבוד הגאון מרא דאתרא דמתא ירושלים ת"ו הגאון רבי אריה שטרן שליט"א".

הדרישה מגיעה לאחר ש'בחדרי חרדים' דיווח כי ב'דגל התורה' ואף גורמים בקרב רבני תנועת ש"ס מתנגדים למינוי, כאשר משרד המשפטים אישר משפטית את הארכת תפקידם של הרבנים, שכן לא ניתן לבחור רב חדש כל עוד לא הוקמה ממשלה.

במכתב מציין הרב אוחיון כי מאחר ואין מניעה משפטית, "אנו פונים אילכם לעשות הכול כדי לשמור על כבוד הרבנות ועל כבוד הרבנים רבני הערים בפרט שמוסרים נפשם למען הכלל ואין זה מכבוד שמיים וכבוד הרבנות להפסיק את כהונתם כשיש עוד אפשרות ועדין וכוחם במותנם ויכולים עדין לתרום מחוכמתם ומניסיונם הרב".

במכתב מגדיר כותב השורות כי אי החתימה על התקנות שיאפשרו הארכת כהונתו של הרב שטרן בירושלים והרב מלכא בכרמיאל תתפרש כ'הדחה', שלדבריו, "ועד רבני ערים בישראל רואה בחומרא ניצול של גורמים העויינים את הרבנים והרבנות והדת ועל ידי זה לגרום להדחתם של רבנים מכהנים שאין זה רצון הציבור".

בתוך כך, בעקבות הפרסום אתמול באתר 'סרוגים', השרה לשעבר ויו"ר הימין החדש חה"כ איילת שקד שוחחה עם השר לשירותי דת וקנין בנושא הארכת תפקידם של השניים, כאשר על פי הדיווח השר התחייב לפעול כדי לאשרם, כאשר בסביבתו של השר מכחישים את הפרטים ואומרים כי “עד שזה לא קורה, זה לא קורה".

לשון המכתב המלא:

הנני פונה לכבוד השר בשם רבני ישראל כי יש לפעול באופן דחוף ולהאריך את כהונת הרבנים הגאונים מרא דאתרא דמתא כרמיאל הגאון הרב אליהו מלכא שליט"א עם כבוד הגאון מרא דאתרא דמתא ירושלים ת״ו הגאון רבי אריה שטרן שליט"א.

זאת ועוד בפרט כי יש היתכנות והסכמה כוללת של כל הגופים הרלוונטיים ושל הלשכה המשפטית ואין מניעה משפטית למתן הארכה לאור זאת אנו פונים אלכם לעשות הכול כדי לשמור על כבוד הרבנות ועל כבוד הרבנים רבני הערים בפרט שמוסרים נפשם למען הכלל ואין זה מכבוד שמיים וכבוד הרבנות להפסיק את כהונתם כשיש עוד אפשרות ועדין וכוחם במותנם ויכולים עדין לתרום מחוכמתם ומניסיונם הרב.

ועד רבני ערים בישראל רואה בחומרא ניצול של גורמים העויינים את הרבנים והרבנות והדת ועל ידי זה לגרום להדחתם של רבנים מכהנים שאין זה רצון הציבור ובודאי שאין זה רצון שמים וחילול ה' נורא ואיום. לכן אנו פונים אל כבוד השר לחתום על הארכת כהונת הרבנים הגאונים הנ"ל ולמנוע בזיון קודש בהפסקת כהונתם.

הארכת כהונה הרב אריה שטרן יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד