כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חצי שנה אחרי

כתב אישום הוגש נגד השוטר שמשך מפגין בפאות

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה כתב אישום נגד שוטר שתועד מושך מפגין חרדי בפאותיו, חצי שנה לאחר המקרה ולאחר שהועבר מתפקידו במיידי

כתב אישום הוגש נגד השוטר שמשך מפגין בפאות
אילוסטרציה צילום: אוראל כהן, פלאש 90

חצי שנה לאחר ששוטר תועד מושך בפיאותיו של מרדכי קרויזר בבית שמש, מח"ש הגישה כתב אישום נגד בלש משטרה שמשך בפיאותיו של עצור, תוך כדי משיכתו לניידת משטרה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף, נודע ל'בחדרי חרדים' כי השוטר שיקר ומסר בגרסתו הראשונית כי העצור תקף אותו באגרופים ומכות. עוד שיקר שההמון מסביב הלם בו באגרופים בראשו ובעיטות.

מדובר בתיעוד יוצא דופן, שפורסם בתחילת חודש תמוז תשע"ט, בו נראה מרדכי קרויזר, צעיר חרדי שנעצר במהלך מחאה בעיר בית שמש, במסגרת פינוי בתי הכנסת על ידי העירייה.

במהלך המעצר, כך ניתן להבחין באופן ברור מתיעוד הוידאו, נראה השוטר כשהוא תופס את הפאות של הצעיר החרדי - ומושך אותן. מראה המזעזע את כל מי שצופה ובעל קונוטציה לימים אפלים.

"המראה המביש של שוטר המושך בחזקה בפאותיו של חרדי תוך כדי מעצר, צריך לטלטל כל ישראלי. על המשטרה לערוך בדק בית כיצד אירוע כזה על גבול האנטישמיות מתרחש בתוכה, לטפל במקרה ולהבטיח שמראות כאלו לא יישנו" אמר שר הפנים אריה דרעי, לאחר שצפה בסרטון.

לדבר השר, "קו ישר עובר בין ההסתה החמורה ומשולחת הרסן שאנו עדים לה כלפי הציבור החרדי לבין המראות הללו. אני מקווה שהאירוע הזה יהווה תמרור עצור ושינוי מיידי של צורת השיח כלפי הציבור החרדי".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס אף הוא לסרטון וצייץ בחשבון הטוויטר: "האירוע בו נראה שוטר משטרת ישראל מושך בפאותיו של עצור תוך כדי מעצרו הוא אירוע מחריד וחמור מאד ונכון נהגה המשטרה שהשעתה מיידית את השוטר". ארדן הוסיף "אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כח שלא לצורך ביצוע משימתו. יש לסיים את חקירת השוטר בדחיפות ולפרסם הממצאים והענישה לציבור כמסר נגד אלימות שוטרים".

בעקבות התיעוד המסעיר הודיעה אז המשטרה כי השוטר הועבר מתפקידו באופן מיידי.

ממשטרת ישראל נמסר: התנהלות השוטר אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים ונורמות ההתנהגות המצופות משוטרים במהלך פעילות מבצעית מכל סוג שהיא. מיד לאחר המקרה, החומר הועבר למח״ש והשוטר הועבר מתפקידו לתפקיד ללא מגע עם הציבור.
כתב האישום והחומרים בעניינו ממח״ש טרם התקבלו במשטרה, עם קבלתם השוטר יוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותו.

כתב אישום מחלקה לחקירות שוטרים אלימות שוטרים משיכה בפאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד