י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'הצלה גוש דן': "אנחנו לא מפחדים מסירחון"

צוות מד"א שהוזמן לדירת קשיש בן 84, קבע את מותו, בעקבון ריח של ריקבון בדירה. זק"א גילו שהקשיש עדיין חי. 'הצלה':"לא היינו קובעים מוות. אנחנו לא מפחדים מסירחון"• גלריה בלעדית מהמקום

תעודת הפטירה שהוצאה לקשיש
תעודת הפטירה שהוצאה לקשיש



אמש בשעת לילה מאוחרת, הריחו תושבי הבנין ברחוב הרוא"ה 84 ריח של ריקבון מדירת קשיש כבן 84. השכנים הזעיקו את כוחות ההצלה, ואלו פרצו לדירה, על מנת לבדוק את המתרחש.

הכוחות הבחינו בקשיש שרוע על הרצפה ללא הכרה. הפרמדיקים שהבחינו בגופה במצב של ריקבון, קבעו כי אין לעשות לקשיש החייאה, ורופא שהגיע למקום קבע את מותו, ואף הוציא תעודת פטירה.

המשטרה שהגיעה למקום, סירבה לאפשר לכוחות של זק"א להיכנס למקום, עד שצוות הזיהוי הפלילי יגמור את עבודתו. במשטרה חששו כי מדובר ברצח תוך כדי נסיון פריצה, וצות המז"פ בדק את העניין.

לאחר שלוש שעות, גמר צוות המז"פ את הבדיקות, ואפשר לצוות של זק"א להיכנס לדירה. הצוות שנכנס לזירה, הבחין כי הקשיש עדיין מפרפר ומגלה סימני חיים. על המקום החלו בנסיונות החייאה תוך כדי שהם מזעיקים את אנשי 'הצלה גוש דן' להמשך הטיפול.

המתנדבים החלו במאמצי החייאה תוך כדי שהם מנסים לייצב את נשימתו. משם העבירו אותו להמשך טיפול בבית החולים תל השומר.

מתנדבי ההצלה זועמים. בשיחה לאתר 'בחדרי חרדים' הם אומרים: "אנחנו לא קיבלנו את הקריאה בפעם הראשונה. מד"א כנראה נבהלו מהריח של הריקבון והעדיפו לקבוע מוות. אם היו מזמינים אותנו, היינו בודקים את הדופק והנשימה, ולא ממהרים לקבוע מוות. הליקויים שיש בקשר שעובר ביננו לבין מד"א עולה לנו בחיי אדם, פשוטו כמשמעו".

ארגון מד"א מסר בתגובה: "צוות נט"ן מד"א הוזעק לקשיש כבן 85 לאחר שנמסר שהוא ללא רוח חיים. מאיבחון ראשוני נמצא קשיש השוכב על בטנו כשמסביבו הפרשות מרובות, רימות על גופו, ובדירה היה ריח צחנה וריקבון עז. הקשיש לא זז, לא גילה סימני נשימה, על גופו היו כתמים כחולים הנראים ככתמי מוות ומגע גופו היה קר.

"הרופא בשטח החליט כי על פי כל הסימנים הללו כי אכן מדובר במקרה מוות. בהכנות לקראת פינוי הנפטר נצפו בקשיש סימני חיים וצוות הנט"ן הוזעק שוב למקום, טיפל בחולה ופינה אותו לביה"ח במצב קריטי. בכל מקרה, ובמסגרת הפקת לקחים הוחלט במד"א להקים ועדת בדיקה בדרג בכיר ובהשתתפות רופא בכיר, הפרמדיק הראשי ומפקח מוקדים שתעביר את המלצותיה בתוך מספר ימים. עד קבלת המלצות הועדה הצוות הושעה מכל פעילות רפואית".



























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד