י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ירושלים לובשת חג

מחר: רבבות יתכנסו ל'סיום הש"ס' המרכזי בירושלים

ציפייה והתרגשות רבתי לקראת המעמד המרכזי של סיום הש"ס בירושלים בראשות שרי התורה והחסידות • היערכות שיא לקליטת ההמונים • בעקבות הלחץ הצפוי - הציבור נקרא להקדים את בואו • עקב הביקוש תוגבר מוקד מסירת השמות ל'תפילת הרבבות' להצלחת הצאצאים

מחר: רבבות יתכנסו ל'סיום הש"ס' המרכזי בירושלים
ההתארגנות לאירוע צילום: יח"צ

ירושלים לובשת חג לקראת המעמד הכביר של סיום הש"ס המרכזי שיתקיים מחר, יום חמישי ה' בטבת, ב'היכל ארנה' בעיר.

מרנן ורבנן גדולי ישראל שרי התורה והחסידות יאצילו מהודם ויפארו את שמחת התורה שבעל פה המתקיים במועד הסמוך ביותר לסיום הש"ס בדף היומי, ביום שב"ק ז' טבת הבעל"ט, בו יסיימו רבבות אלפי ישראל את הש"ס בסדר הדף היומי במחזור השלוש עשרה.

עקב הביקוש הרב תוגבר מוקד מסירת השמות ל'תפילת הרבבות' להצלחת הצאצאים להניחם בעת התפילה הנדירה לפני גדולי וצדיקי הדור שיעתירו ויפילו תחינתם יחד עם כלל ישראל ברגעים קדושים אלו שהמונים מסיימים תורה שבעל פה. מס' הפקס למשלוח שמות: 02-5685801.

לוגו סיום הש"ס

בעקבות הלחץ הצפוי והביקוש האדיר מעל ומעבר למשוער ולמצופה, נקרא הציבור להקדים את בואו בכדי למנוע לחץ מיותר. תחבורה חינם לבעלי כרטיס כניסה בלבד החל מהשעה 15.45 משני מוקדים: רח' שפע חיים מול תמיר, ומרח' ירמיהו ע"י ישיבת חב"ד.

כפי שנמסר, השערים ינעלו בשעה 17.45 בדיוק עם תחילת האירוע.

כמו כן מתבקשים אלו שברשותם כרטיס כניסה ואינם יכולים להופיע, להשיבם לנציגי מועצת הקהילה או למשרדי הועדה להפצת הדף היומי בירושלים.

בתוך כך, במתחם 'היכל ארנה' עמלים על ההכנות האחרונות והכשרת המתחם ברוב פאר והדר לכבודה של תורה. עבודות התשתית החלו אתמול בהערכות מאסיבית בעבודה מסביב לשעון.

למבצע הלוגיסטי הענקי להכשרת המתחם ועיצובו, המחייב עבודות קונסטרוקציה אחראית ומקיפה, גוייסו למעלה מ-100 אנשי מקצוע - העובדים מסביב לשעון להצבת הבמות ובניית מפלסי הישיבה, למערך העבודה הענקי שולבו גם שורה של בכירי וטובי המהנדסים המלווים את עבודות הקמת הבמות והמפלסים וזאת כדי להבטיח את עמידתם ברמה בטיחותית גבוהה כנדרש.

במרכז המתחם תוקם במת הנשיאות עליה יסבו גדולי וצדיקי הדור. על במה זו יהיו מפלסי מקומות ישיבה נוספים עליה ישבו ראשי ישיבות, רבנים, דיינים יושבי על מדין, ראשי ומנהיגי קהילות ישראל מירושלים ואלו שיבואו מחוצה לה.

כן תוקם במה מיוחדת עבור עשרות הנגנים שינעימו את המעמד בניצוחו של ר' דוד קאליש. מעל במה זו תוקם מפלס מוגבה מיוחד למקהלת 'רבבות' בהשתתפות עשרות מטובי בעלי המנגנים בקהילות הקודש שתנוהל בניצוחו של המלחין החסידי המפורסם הר"ר פנחס ביכלר, לצד מקהלת 'נרננה' העולמית בניצוחו של ר' יעקב רוזמרין. ועמם בעלי המנגנים החסידיים הידועים ר' מרדכי שטיינמץ, ר' זאנוויל ווינברגר, ור' יעקב יהודה דסקל, אליהם יצטרף בקטעי שירה גם ר' מאיר אדלר - האיש שעל הקלידים.

במקביל שוקד צוות של טובי מהנדסי המתחמים בעיצוב ותפאורה של במת הנשיאות, וכן המסרים הססגוניים שיועברו לציבור במהלך האירוע כאשר המוטו שבהם הוא החדרת הערך העליון של השתלבות בלגיונו של מלך בלימוד ה'דף היומי' עם התחלת מחזור הלימודים ה-14.

בוועדה להפצת לימוד הדף היומי נעשים מאמצים רבים בהפעלת מערך הסברה להגביר חיילים לתורה בתוספת לומדי הש"ס עפ"י סדר הדף מידי יום ביומו בהתאם לתקנת הקודש שנתקבלה בכנסיה הגדולה הראשונה של אגודת ישראל כהצעתו של הגה"ק רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, אשר נתקבל ברוב חיבה ע"י מאות אלפי ישראל בכל קצווי תבל – כאשר ההשקעה האדירה והמגמה בעריכת המעמד האדיר והססגוני - היא להביא לכך שבסיום הש"ס במחזור ה-14 שיערך אי"ה ביום ב' סיון שנת תשפ"ז יתווספו בע"ה רבבות לומדי ומסיימי הש"ס.

בעקבות הלחץ והביקוש האדיר לכרטיסים, מתקיימים דיונים מרתוניים להכשרת מתחמים נוספים בקרבת מקום, כאשר משם יוכלו קהל ההמונים לצפות במעמד האדיר והגדול שירושלים עוד לא ראתה כמוהו.

אגודת ישראל סיום הש''ס הארנה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד