י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לזכרו של הגר"ש אויערבך זצ"ל

מנהיג בני תורה בירך את ילדי הפלג שקיבלו ללמוד את הש"ס

אלפי ילדים השתתפו בסיום הש"ס לע"נ הגר"ש אויערבך במסגרת מסיבת חנוכה מרכזית • הילדים קיבלו ע"ע לסיים את הש"ס תוך שלושה חודשים עד ליום הילולת מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל ● מנהיג הפלג הירושלמי הגר"א דויטש בירך את הילדים בברכת כהן. צפו

מנהיג בני תורה בירך את ילדי הפלג שקיבלו ללמוד את הש"ס
כינוס בני בינה של הפלג הירושלמי צילום: באדיבות המצלם

במעמד מסיבת חנוכה שהתקיים בזאת חנוכה באולמי תמיר בירושלים בשילוב סיום הש"ס השתתפו אלפי ילדים מכלל המוסדות של בני תורה מיסודו של מרן הגר"ש אויערבאך זצ"ל מכל רחבי הארץ, יחד עם קבוצת אברכים שסיימו את הש"ס, בראשות מנהיגי ורבני בני התורה.

במהלך המסיבה חילקו הילדים ביניהם את דפי הש"ס כולו ביניהם במטרה שכל אחד יסיים את חלקו עד ט' באדר, אז יחול יום היארצייט השני למרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זיע"א, כשאז יקיימו אירוע מרכזי של סיום הש"ס.

הילדים שהגיעו בהסעות מאורגנות, התיישבו בסדר מופתי במקומותיהם, כשעל אלפי הכסאות שהוכנו מראש, המתינה לכל ילד שקית מהודרת מלאה בכל טוב וכן סידור מיוחד שהופק במיוחד לקראת המעמד.

בתחילת האירוע התכבד הג"ר תומר כלימי, רכז 'בני בינה – בני ברק' בהדלקת הנר השמיני של נרות החנוכה לקול נעימות שירי החנוכה.

דברי פתיחה נשא הרה"ג ר' אברהם יחיאל אונא, ר"מ בישיבת 'תורת אהרן' במודיעין עילית, שהרחיב אודות הרוממות המיוחדת של ילדי בני התורה אשר מחונכים תמיד לתורה וירא"ש, כמו"כ דיבר על הצורך לשמר את מפעלותיו של מרן הגר"ש אויערבאך, וציין את בני העלייה שמוסרים נפשם עקב גזירות השמד.

לאחר מכן התפללו כל הילדים יחד תפילת מעריב, ברוב עם, כשזעקות ה'שמע ישראל' מאלפי ילדים נשמעות למרחוק.

בשיאו של המעמד קיבלו הילדים בשירת 'לאורו ניסע ונלך' את פניו של מנהיג הפלג הירושלמי הגר"א דויטש, שאחיו הגרב"ש ערך במקום בפעם השניה השבוע את סיום הש"ס בפני מאות הילדים.

לאחמ"כ נשא דברים ראש הישיבה הגר"א דויטש, בדבריו ציין שדווקא ימים אלו שזממו היוונים "להשכיחם תורתך" אין יותר מתאים לחזק את ידיעת הש"ס ולסיים את הש"ס, כמו"כ הרחיב בדבר החשיבות הלימוד מתוך עיון והעמקה, בסיום דבריו בירך ראש הישיבה את ארגון בני בינה והעומדים בראשו על היוזמות הברוכות למען חינוך ילדים טהורים אלו, בקיום ישיבות בין הזמנים וסדי לימוד שונים, וכן בהוצאת עלון שבועי חינוכי.

לאחמ"כ נשאו דברים הגאון רבי אהרן מיטלמן רב שכונת חפציבה במודיעין עילית, וכן המגיד הנודע הג"ר אברהם ישעיהו שושן. כשבשירי ערגה וכיסופים הנעים הג"ר אלעזר שושן מרבני ישיבת חדרה.

כמו"כ הוקרנה מצגת מרגשת ומיוחדת מחיי מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל. המצגת שנערכה באופן מרטיט ומעלה געגועים.

בסיום האירוע נערכו הגרלות ענק בין הילדים על השתתפותם בסדרי הלימוד שקיים הארגון בימי החנוכה.

האירוע נערך ביוזמת ארגון 'בני בינה', ארגון הגג של הפעילויות של ילדי בני התורה, הכולל מסגרות לימוד בבין הזמנים, עלון שבועי ועוד שלל פעילויות.

בסיום המעמד חילקו הילדים בינהם את דפי הש"ס​ בכדי לסיימו עד ליום היא"צ של מרן הגר"ש אויערבך שיחול בט' באדר תש"פ.

הפלג הירושלמי חנוכה הרב אשר דויטש הרב שמואל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד