י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההורים הופתעו

ילידי ינואר ישולבו בגן עירוני רק לאחר גיל שלוש

הפתעה לא נעימה: הורים לא יוכלו מעתה לבקש רישום חריג לילד שטרם מלאו לו 3 • ילד שנולד לאחר 31.12.17 לא ייכנס לגן בתשפ"א • משרד החינוך: "הנוהל - כחוק"

ילידי ינואר ישולבו בגן עירוני רק לאחר גיל שלוש
אילוסטרציה צילום: pixabay

הנחיה חדשה שהוציא משרד החינוך הוציא לרשויות המקומיות, הפתיעה לרעה לא מעט הורים.  על פי ההודעה, אין לבצע עוד "רישום חריג" בגני הילדים. כל זאת למרות שבשנים הקודמות ועדת חריגים עירונית כן אפשרה להכניס לגן עירייה ילדים קצת יותר צעירים ממסגרת השנתון. כך דיווח הבוקר (רביעי) כתב חינוך של "ישראל היום"- נועם (דביר) דבול.

על פי חוק חינוך חובה חינם, רק ילד שמלאו לו 3 שנים עד לתאריך 31 בדצמבר של אותה שנת לימודים, יוכל להכנס לגן עירייה. למרות זאת, עד היום ועדת חריגים אפשרה להכניס ילדים שמלאו להם שלוש שנים בחמשה עשר יום הראשונים של ינואר. הועדה שפעלה בדרך כלל על בסיס מקום פנוי, ובנוסף התנתה את רישומו של הילד בכך שההורים ישלמו מחיר מלא, העומד על כ־900 שקלים לחודש למשך כל שנת הלימודים.

אולם כאמור במשרד החינוך, החליטו להפסיק את הפרוצדורה, בשל כך שהועדות פעלו בניגוד לחוק. במכתב שנשלח לרשויות המקומיות נכתב, כי "החל משנת הלמודים תשפ"א לא יתאפשר רישום של מי שלא מלאו להם 3, לפי חוק לימוד חובה... לפיכך לא יתאפשר רישום ילדים שנולדו אחרי התאריך 31.12.17".

 

חינוך חוק חינוך משרד החינוך גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד