ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יודלביץ? בוודאי יש טעם למה נטבע

בדרשת מוצאי שבת הקבועה אמר הגר"ע יוסף כי השואה, האינקוויזיציה ואף טביעת הילד שלמה יעקב יודלביץ ז"ל מקורן בגלגול נשמות. "מיום א' תמוז עד תשעה באב - צריך להיזהר מאוד"

שלמה יעקב יודלביץ ז"ל
שלמה יעקב יודלביץ ז"ל

בדרשת מוצאי השבת הקבועה שלו, שעסקה בימים שבין צום י"ז בתמוז, שיחול השבוע, לצום תשעה באב, הסביר הגר"ע יוסף כי ביום י"ז בתמוז אירעו כמה פורענויות, ביניהן פריצת חומות ירושלים בדרך לחורבן בית המקדש בתשעה באב וכן חטא העגל ושבירת הלוחות. על כך מדווח העיתונאי אבישי בן חיים בעיתון 'מעריב'.

"אין לך פורענות שבאה על ישראל, אלא אם כן יש בה מאותו החלק של עוון העגל. כל הצרות שיש לנו מדורי דורות - אינקוויזיציה, שואה - כל הדברים האלה יש בהם חלק מהעוון של העגל, הקב"ה נפרע מהם".

לאחר שסיפר גם על חטאי עם ישראל בתקופת אחאב, התייחס הגר"ע גם לאלה שמקשים למה אירעה השואה. "הרי כועסים למה היה השואה? אוי לנו כי חטאנו אוי לנו מה נדבר ומה נצטדק".

אחר כך הבהיר: "אין צורך לומר אנחנו מאמינים בגלגול. זה גלגול של אותן נשמות. רבנו האר"י אומר אין בדורנו נשמות חדשות.. כל הנשמות היו פעם בעולם ואחר כך חזרו בגלגול.

"כל אלה שמסכנים היו בשואה, אנחנו מתפלאים למה נעשה כך, היו בהם אנשים טובים אנשים צדיקים. אף על פי כן נענשו ככה - גלגול של הדורות הקודמים".

בהמשך התייחס הגר"ע לטרגדיה של טביעת הילד שלמה יעקב יודלביץ ז"ל במהלך טיול עם כיתתו בצפון: "יש כמה דברים שיש בעולם ואנחנו מצטערים עליהם, אנחנו לא יודעים מה אדם יכול לדבר, מה אדם יכול לומר, רק הקב"ה יודע.

"הנה השבוע, מסכן ילד אחד הלכו עם הכיתה שלו. מה שמו? יודלביץ, מסכן, נטבע בים ומת וכל הטיול נהפך משמחה ליגון. יצאו חברים שלו כולם בוכים, לא תיארו להם שאחד מהם, היה המסמר של הכיתה, היה חשוב, היה יקר, היה שקדן, מסכן נטבע בים והלך... בוודאי יש טעם למה נטבע אולי זה גלגול איזה נשמה היה".

הרב עובדיה הוסיף והזהיר כי התקופה הזאת היא תקופה מסוכנת: "הזוהר הקדוש אומר: מיום א' תמוז עד תשעה באב, ימים של עשיו והשטן רודף אחרי עם ישראל, צריך להיזהר מאוד".

במיוחד הזהיר הגר"ע יוסף מפני השד קטב מרירי שהוא השולט בתקופה זו וקרא למורים ולהורים להיזהר בתקופה זו יותר מתמיד על שלום הילדים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד