י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החסינות של נתניהו

אדלשטיין מעכב כינוס ועדה; החרדים: "מנע הקמת ועדה פוליטית"

הקרב על הוועדה: בעוד יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין מעכב את הקמתה של ועדת כנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה, חבר הכנסת אייכלר תומך בעיכובה מחשש לשימוש פוליטי בזמן בחירות ובכחול לבן מנגד, ממהרים לתקוף • "ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בחסינות"

אדלשטיין מעכב כינוס ועדה; החרדים: "מנע הקמת ועדה פוליטית"
יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת המועד הסופי בו זכאי ראש הממשלה בנימין נתניהו לבקש חסינות מהכנסת מפני העמדה לדיון, מתנהל במשכן קרב סביב הקמתה של ועדת הכנסת הקבועה שתדחה את בקשת החסינות ותזרז את משפטו של ראש הממשלה.

על פי הפרסום ב'וואלה', יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות להקמת ועדה נוספת שתדון בחסינותו של נתניהו. אדלשטיין צפוי לקבל החלטה רק בשבוע הבא לאחר התייעצות עם היועמ"ש של הכנסת.

בכחול לבן מאשימים את אדלשטיין בכך ש"תשובתו היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט". מנגד, בלשכת היו"ר טוענים, כי הקמת ועדה קבועה נתונה לשיקול דעתו של היו"ר ולכן הוא יקבל את החלטתו רק עם שובו מחופשה בחו"ל.

כך או אחרת, בסיעות החרדיות מענקים גיבוי ליו"ר הכנסת אדלשטיין. חבר הכנסת ישראל אייכלר פנה אל אדלשטיין בדרישה שיעמוד על כך שלא תקום ועדת כנסת שתהפוך לפוליטית במקום לדון לגופם של דברים.

אייכלר כתב לאדלשטיין: "פניתי אליך בבקשה להקים את הוועדה לפניות הציבור ואת וועדת העבודה והרווחה והבריאות, זאת בשל העומס הבירוקרטי המעיק על האזרחים, והמצב הקשה של בתי החולים בארץ. פניות הציבור וסבלותיו ממשיכים לזרום ואין להם מענה בכנסת. השבת לי כי נהלי הכנסת אינם מאפשרים הקמת וועדות בימי פגרה, וכי אם נקים וועדה אחת נצטרך להקים את כל הוועדות בכנסת בזמן הפגרה".

"אני מקבל את דבריך שאסור להפר את פגרת הכנסת, אך חשוב להחיל את אותו הדין בקל וחומר גם על הבקשה של גורמים פוליטיים שונים להקמת וועדת הכנסת. אין לאפשר הקמת וועדות בתקופת בחירות, מתוך הבנה שהללו יהפכו לבימה פוליטית במקום סיוע אמתי לציבור" כך אייכלר.

הח"כ של יהדות התורה סיכם את פנייתו וכתב כי "אם לא מקימים ועדות חברתיות חיוניות כמו הוועדה לפניות ציבור וועדת הרווחה, על אחת כמה שאין להקים וועדה פוליטית. כל עניין 'פגרת הבחירות' נועד למנוע הפיכת במת הכנסת לכיכר העיר לתעמולה המונית זה בדיוק מה שיקרה אם ועדת הכנסת תדון בחסינות נתניהו".

יולי אדלשטיין ישראל אייכלר כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד