ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפיגוע בפארשעי

המושל העניק ראיון למגזין החרדי: יש לי משפחה שהם יהודים

אנדרו קומו, מושל ניו יורק, העניק בצל הפיגוע בפארשעי, ראיון למגזין 'עמי' הפופולרי בארה"ב | מה אמר על ביקורו בישראל? ומדוע כינה את הפיגוע "טרור ביתי"? | מדובר בראיון ראשון שלו לכלי תקשורת חרדי 

המושל העניק ראיון למגזין החרדי: יש לי משפחה שהם יהודים
אנדרו קומו עם הרבי מפארשעי צילום: מגזין עמי

מושל ניו יורק אנדרו קוומו העניק ראיון למגזין החרדי היוקרתי "עמי" היוצא לאור בארה"ב והתייחס לפיגוע הדקירה במוצאי שבת האחרון במונסי, אצל האדמו"ר מקוסון פארשעי.

'בחדרי חרדים' עם הכותרות של הראשון המדובר אותו העניק המושל לראשונה למגזין חרדי.

מדוע בעצם קראת לפיגוע הזה פיגוע "טרור ביתי"?

"פשוט מאוד, כשמישהו מכוון לקבוצה גדולה של אנשים בגלל גזעם, דתם או אמונתם, זה מהווה טרור ביתי, אנחנו צריכים לקרוא לזה ככה, ואנחנו צריכים לנהוג בהתאם. אני רוצה להעביר חוק חדש במדינת יורק, חוק שיעמיד לדין את התוקפים הללו כ"טרוריסטים" מבית. בין אם הם מכוונים לאנשים שהם יהודים, מוסלמים, נוצרים, או חלק מכל קהילה אחרת, תפקידה העיקרי של הממשלה הוא להגן על אנשים".

המושל דיבר על ביקורו האחרון בישראל. "ביוני האחרון הייתי ב"יד ושם" בירושלים, ראיתי שם לוח עם הכיתוב: מדינה אינה רק מה שהיא עושה, אלא גם מה שהוא סובלת ומקבלת כחברה, זה דבר שאנחנו צריכים לחשוב עליו, זה המשימה שלי לוודא שאין סובלנות לאנטישמיות או לשנאה בניו יורק".

קומו וראש הממשלה בנימין נתניהו

התייחסת לתקיפות נגד יהודים כסרטן אמריקני, אתה מאשים את הנשיא בזה?.

"הבעיה גדולה יותר מהנשיא טראמפ, הייתי אומר שהנשיא טראמפ הוא סימפטום לבעיה ולא לשורש הבעיה, אני מאמין שיש בבית הלבן התפלגות שמביאה חרדות, אבל אנטישמיות הייתה קיימת לפני שטראמפ הגיע לבית הלבן. מה שאנחנו צריכים לעשות כחברה זה להסתכל במראה ולשאול את עצמנו, מה אנחנו עושים כדי להביא בטיחות? האם נמשיך לסבול את זה שיש שנאה שמחלקת אותנו? אנחנו הולכים לטמון את הראש בחול?"

המושל הוסיף. כי "האלימות האנטישמית נמצאת במגמת עלייה כאן בניו יורק בקרב היהודים האורתודוכסים, הקהילה ספגה התקפות יותר מכל קהילה אחרת, וזו הסיבה שהוריתי למשטרת המדינה להגדיל את הנוכחות והסיורים באזורים עם אוכלוסיות אורתודוכסיות גדולות, וזה כבר התחיל מעשית בשטח".

המושל נשאל לגבי התקיפות האנטישמיות, בהם התוקפים משתחררים מהר מאד חזרה לתוך השכונות שבהן הטילו אימה, וזאת לרגל "רפורמת ערבות" שנכנסה בשנה החדשה, שמשחרר כל עבריין ללא ערבות אם הוא לא קשור לרצח או לעבירות קשות אחרות, אך בפועל משחרר גם אנטישמיים אלימים.

המושל הגיב "זו הסיבה שאנחנו צריכים לוודא שהחוקים שלנו מתייחסים לפשעים בגלל מה שהם, אדם שמטיל אימה באמצעות אלימות, הוא טרוריסט ביתי, ואנחנו צריכים להאשים אותם כחבורת טרור מבית, פושעים אלימים, ובמקרה זה לא ניתן לשחרר אותם".

המושל נשאל על ההרגשה של היהודים, "רבים חשים שזה כבר לא בטוח ללכת ברחוב עם זיהוי כיהודי במדינת ניו יורק, מה הממשל עושה כדי להתמודד עם זה?"

המושל הגיב. "אני רוצה שהקהילה היהודית שלנו תדע שאני עומד לצידם, המדינה תעשה כל שביכולתה לעשות זאת, להילחם למען זכויותיהם ובטיחותם, הקהילה היהודית היא חלק מהמרקם של המדינה הגדולה הזו, יש לי בני משפחה שהם יהודים, כשאתה תוקף קהילה יהודית, אתה תוקף אותי".

אנדרו קומו הרבי מקוסון פארשעי הרבי מפארשעי מגזין עמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד