ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"סגנון ניהול לא שגרתי של ראש העיר"

בגלל המצב אליו הוביל רון קובי: הדרג הבכיר בעיריית טבריה פורש

אילן אוחנה דובר עיריית טבריה הודיע היום (רביעי) על פרישה עקב "סגנון ניהול לא שגרתי של ראש העיר הנבחר" • יחד עמו פורשת הנציגות הבכירה של העירייה: מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה, מבקר העירייה, התובע העירוני, מנכ"ל התאחדות המלונות, היועמה"ש של החכ"ל ועוד

בגלל המצב אליו הוביל רון קובי: הדרג הבכיר בעיריית טבריה פורש
ההצבעה בטבריה צילום: באדיבות המצלם

אילן אוחנה דובר עיריית טבריה פורש מתפקידו לאחר כחמש שנים, בעקבות המצב שבו נמצאת העירייה לאור כך שראש העיר רון קובי לא הצליח להעביר את התקציב. יחד עמו פרשה בתקופה האחרונה הנציגות הבכירה של העירייה, ובהם מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה, מבקר העירייה, התובע העירוני, מנכ"ל התאחדות המלונות, היועמה"ש של החכ"ל ועוד.

במכתב ששלח היום (רביעי) אוחנה הוא כותב, "בימים הקרובים אסיים את תפקידי רשמית כדובר עיריית טבריה לאחר תקופה בת 5 שנים. היה זה תפקיד מעניין, מורכב ומלא אתגרים בעבורי. רציתי להודות לכל אחד ואחת מכם על העצות המקצועיות, על ההכוונה והסיוע ועל כך נאמר: ״מכל מלמדיי השכלתי״. הייתם לי לעזר רב.

העיר טבריה והעומד בראשה נמצאים מזה זמן רב במצב רגיש של אי וודאות פוליטי וכאוס מוחלט. עקב סגנון ניהול לא שגרתי של ראש העיר הנבחר, החלה בתגובה נטישה של מספר בכירים בעירייה. יחד עמי פרשה נציגות מכובדת של שדרת הניהול הבכירה בעירייה: מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה, מבקר העירייה, התובע העירוני, מנכ"ל התאחדות המלונות, היועמה"ש של החכ"ל ועוד. כולנו תקווה לכשיתבהר המצב, תוכל העירייה לתפקד כעירייה נורמטיבית ומקצועית.

כולנו ממתינים בציפייה דרוכה יחד עם כל תושבי העיר להתפתחויות בנושא, אני מאמין שישנם סיכויים טובים שעוד ניפגש שוב במעלה הדרך. עד אז תודה רבה לכם על הכל".

רון קובי הגיב ל'בחדרי חרדים', כי "בעקבות סגנון הניהול ושיטות הניהול שלי הגיע סוף סוף לאיזון תקציבי בפעם הראשונה מזה 19 שנים וכן הגיע לשיא גביית ארנונה של כל הזמנים 131.5 מליון שח ומסיימת את שנת 2019 בעודף תקציבי. בזכות שיטות אלו העיר פורחת ומשגשגת כלכלית, תפוסת המלונות בשיא כל הזמנים והעסקים משגשגים. עיריית טבריה מנוהלת בצורה מיטבית ועוד תעלה ותפרח. העיר צפויה לקבל בקרוב מענק של 15 מליון שח לטובת כיסויי גרעונות וכל זאת בעקבות העמידה בכל אבני הדרך של תכנית ההבראה וזאת בנוסף למענק של 4.5 מליון שח שכבר התקבל. השאיפה שלנו לחסל את הגרעון הנצבר וההלוואות שעיריית טבריה נטלה על עצמה בשנים האחרונות. טבריה עיר הכנרת עולה מעלה מעלה. עיריית טבריה מנוהלת היום כמו חברת הייטק וזה מוכיח את עצמו. נקודה".

על פי החוק, אם תקציב הרשות לא אושר על ידי המועצה של אותה הרשות, בסמכות שר הפנים - במקרה הזה אריה דרעי - לפזר את מועצת הרשות וכן סמכות שבשיקול הדעת להעביר מכהונתו גם את ראש הרשות. כזכור, מועצת עיריית טבריה לא אישרה את העברת התקציב, וראש העיר רון קובי נכשל במאבק המשפטי שניהל בחודשים האחרונים בניסיון לבטל את הליך השימוע.

כזכור, ביום בו אמור היה להתייצב לשימוע, ראש עיריית טבריה רון קובי הגיש עתירה נוספת לבג"צ, נגד הכוונה לערוך לו שימוע על ידי משרד הפנים.

לטענת רון קובי, משרד הפנים אינו יכול לערוך לו את השימוע בשל חוסר יכולתו לאשר את תקציב העירייה, זאת בטענה כי מדובר בממשלת מעבר, שאין לה סמכות לקיים את השימוע.

אולם השופט נעם סולברג דחה את בקשתו של קובי, וכתב "יִכַּבד העותר ויתייצב לשימוע".

שבוע וחצי לפני זה רון קובי היה אמור להתייצב לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, היועץ המשפטי והנהלת המשרד, זאת בעקבות אי העברת התקציב בעירייה במשך כמה פעמים במהלך השנה החולפת. אולם באופן לא מפתיע, הוא נעדר ושלח הודעה כי לא יוכל להגיע עקב "דלקת ריאות שתקפה אותו". לאחר מכן נחשף כי קובי הנפיק את אישור המחלה אצל רופא ילדים בזרזיר.

לאחר השימוע הודיע משרד הפנים כי "ראש עיריית טבריה רון קובי, סיים כעת שימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן. השימוע נערך גם בפני מנהל מחוז צפון במשרד בועז יוסף, היועץ המשפטי למשרד יהודה זמרת וראש אגף תקצוב ובקרה במשרד סיון להבי. השימוע נמשך כשעה וחצי.

בהתאם להחלטת הממשלה, יעביר מנכ״ל משרד הפנים את המלצתו לשר זאב אלקין ואת כלל החומרים מהשימוע שנערך לחברי מועצת עיריית טבריה ולראש העירייה, כדי שיחליט בנושא".

עם זאת, לאחר שהצוות המקצועי במשרד הפנים ייפגש עמו ועם חברי מועצת העיר, תעבור ההחלטה לידיו של השר זאב אלקין ולא לידיו של שר הפנים, אריה דרעי. כל זאת, לאחר שדרעי ביקש להעביר את המושכות לידיו של אלקין בעקבות מערכת היחסים העכורה בין השניים.

 

 

 

 

רון קובי עיריית טבריה שימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד