י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אייזנבך לא בא לקחת

השבת אבידה: ספר תורה ממתין לבעליו בתחנת המשטרה

במחסני משטרת ישראל ממתין פריט יקר ערך במיוחד. ספר תורה שנעשה ניסיון להבריחו לתפילת נשות הכותל בראש חודש השבוע, הופקד למשמורת אך בעליו לא באו לאסוף אותו 

השבת אבידה: ספר תורה ממתין לבעליו בתחנת המשטרה
קריאה בתורה של נשות הכותל צילום: Miriam Alster/FLASH90

במחסני משטרת ישראל, יש לא מעט פריטים שממתינים לבעליהם, אך אין ספק שה'מציאה' שהועברה בימים האחרונים לידיה, היא חריגה ביותר.

ביום ראשון השבוע, ראש חודש טבת, הגיע תייר בשם לייב אייזנבך, לעמדת הבידוק הביטחוני בכניסה לכותל המערבי, וברשותו ספר תורה. אנשי הביטחון הסבירו לו כי לא ניתן להיכנס לרחבת הכותל המערבי עם ספר תורה, הוא ביקש להפקידו למשמורת, עד ליציאתו מהרחבה.

אולם כאשר התייר עזב את הכותל המערבי, לא ניגש על מנת לאסוף את ספר התורה, ובשל כך הועבר הספר על ידי הקרן למורשת הכותל למשמורת בארון הקודש. שלושה ימים חלפו מאז, והתייר לא שב לאסוף את ספר התורה.

לזלי זקס, מנהלת קשרי תורמים בארגון נשות הכותל, הגיעה לאסוף את ספר התורה מידי הקרן למורשת הכותל. אולם במכתב ששלח עו"ד ארז בן דוד, מטעם הקרן, נכתב כי זו נתנה את הרושם כי היא באה לאסוף את הספר בשם בעליו החוקיים, ובשל כך נדרשה לחתום מטעמו על הטופס כנדרש.

מאחר וזו סירבה, הועבר ספר התורה לפקודת משטרת ישראל כיאה לכל אבידה.

ב'קרן למורשת הכותל' ציינו כי לתפילת ראש חודש הגיעו כ-1,000 מתפללים אורתודוקסים ורק כ-30 נשים מקבוצת נשות הכותל. מנגד, נשות הכותל טענו כי הגיעו כ-200 מתפללות שהקדישו את תפילתן להחלמת הפצועים באירוע הטרור שהתרחש במונסי, ניו יורק.

מנשות הכותל נמסר: "רב הכותל מצא דרך יצירתית לצאת מהבור שחפר לעצמו והסגיר את ספר התורה של נשות הכותל לידי המשטרה, בטענה כי הוא אבד. האמת היא שהספר לא אבד - הוא נגנב בידי רב הכותל, לאחר סירב לתת לתומך של נשות הכותל להכניס אותו לרחבה.

"בבואנו לדרוש את הספר בצאתנו מתפילת ראש חודש טבת, הרב התנה את השבת הספר בחתימתנו על מסמך שקרי הטוען כי חיללנו את קדושת הכותל. כמובן שסירבנו לחתום על המסמך השקרי - והספר בן 200 השנים, נותר בן ערובה בידיו של רב הכותל. בימים האחרונים, תומכים רבים בארץ ובעולם שלחו מכתבים נזעמים לרב הכותל, בדרישה לשחרר את ספר התורה השבוי בידיו.

"נוכח הלחץ, רב הכותל התקפל והסגיר את ספר התורה לידי המשטרה, משל היה אחרון הפושעים בישראל. אנו מצרות על התנהגותו הבריונית של רב הכותל ודורשות את התנצלותו על גניבת הספר ועל הדרך בה הוא נוהג בנשים מאמינות שכל רצונן הוא להתפלל ברחבת הכותל המערבי כדרכן ולקרוא בתורה".

הקרן למורשת הכותל השבת אבידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד