ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס

ארדן תוקף: "בלתי נתפס שקובעים לשר"

השר לביטחון פנים, מגלה היום מה שגחלה כבר חברו לתנועת הליכוד, שר המשפטים אמיר אוחנה, כי אנחנו נמצאים בתקופת שלטון הפקידים, זאת לאחר שהגיש לוועדה המייעצת למינוי בכירים חמישה שמות כמועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה הקבוע, אלא שהוועדה דורשת ממנו שם אחד בלבד | השר תוקף בתגובה

ארדן תוקף: "בלתי נתפס שקובעים לשר"
המועמדים למפכ"לות צילום: צלמי פלאש 90

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, התכנסה היום (רביעי) לדון בבקשתו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, על מנת לאשר את המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס.

השר ארדן הגיש לוועדה חמישה שמות, שלושה לתפקיד הבכיר במשטרה, מ"מ מפכ"ל המשטרה דודי כהן, מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד והסמפכ"ל אלון אסור. לתפקיד הבכיר בשירות בתי הסוהר, הגיש את שמותיהם של מ"מ נציב שרות בתי הסוהר רב גונדר אשר ועקנין, ואת גונדר אילן מלכא המשמש כסגנו. כל המועמדים עברו גם בדיקות פוליגרף.

במהלך הדיון בועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, היו הדעות חלוקות, ובסיומו הוחלט ברוב קולות כי הדרך הראויה היא זו בה הלכה הוועדה עד כה, דהיינו כי על השר להגיש שמו של מועמד אחד בלבד לכל תפקיד, מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס.

בתגובה להחלטה, אמר ארדן כי "החלטת הוועדה פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס". לדברי השר גלעד ארדן, "על מנת שלא יווצר מצב, שפסילה של מועמד יחיד שהוגש, תשאיר את המשטרה או את שב"ס ללא מפקד קבוע לתקופה ארוכה נוספת, קיים הכרח לבדוק במקביל מספר מועמדים וכך להבטיח את השלמת המינוי. לא מובן מדוע הוועדה מסרבת לבקשתי ומתעקשת על בדיקת מועמד אחד בלבד".

ארדן אמר כי היועמ"ש אמנם קבע שאין מניעה להגיש את המועמדים לוועדה, אך באותה נשימה גם ביקש להעביר חלק מהמידע לבחינה ולשיקול הדעת של הוועדה. "לאור זאת, ולאור העובדה שהוועדה אינה פועלת לפי קריטריונים ברורים ולא ניתן לצפות איזה מידע נוסף יועבר אליה מהציבור, כולל על ידי גורמים בעלי עניין, ישנו חוסר וודאות בנוגע לתוצאת הליך האישור בוועדה ולכן בנסיבות המיוחדות הקיימות כיום טועה הוועדה כשהיא מסרבת לבקשה".

בסיום דבריו אמר השר כי "בלתי נתפס, שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה. זוהי עוד דוגמא לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר אשר האחריות על המינוי היא על כתפיו".

גלעד ארדן מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד