י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסאגה רק בראשיתה

כעת זה רשמי! נתניהו מבקש חסינות - גנץ תוקף וליברמן מונע

נתניהו התייצב הערב לעיני המצלמות והבהיר מה שהיה ברור מאיליו, כי בכוונתו לבקש מהכנסת, חסינות מפני העמדה לדין, אלא שיו"ר 'ישראל ביתנו' סתם את הגולל על אפשרות זו, כשהודיע שלא יתמוך בה ותקף בחריפות | אחריו עלה למתקפה גם בני גנץ: "נתניהו יודע שהוא אשם"

כעת זה רשמי! נתניהו מבקש חסינות - גנץ תוקף וליברמן מונע
בני גנץ ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

באופן רשמי, הודיע הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא צפוי לבקש חסינות מהכנסת, כדי להמשיך להנהיג את המדינה, כשהוא מסביר את המהלך שמעניק חסינות כי הוא "רק באופן זמני" כשמיד בתום דבריו, הודיע ליברמן כי הוא מתנגד לחסינות, מה שמונע את המהלך, שכן בלעדיו אין רוב בכנסת למתן החסינות.

את ההצהרה שמסר נתניהו במלון אוריינט בירושלים, הוא פתח בסקירת פועלותיו בעשור האחרון כראש ממשלה וכינה אותו "העשור הטוב ביותר שהיה במדינה". והצהיר, "בכוונתי להמשיך להוביל את ישראל עוד שנים רבות להישגים היסטוריים שאני עמל עליהם יומם ולילה".

ראש הממשלה הקדים והבהיר את עניין החסינות כשהוא מסביר כי "תחילה אבהיר משהו. רבים מכם חושבים כי ככה אמרו לכם - שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד, מאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה פשוט לא נכון. על פי החוק, החסינות היא תמיד זמנית; היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה".

לדבריו, "בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את הרכילות המפורכות נגדי. חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים והגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם".

"החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם, לפי רצון העם", חידד נתניהו, "אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים".

באשר לתשובה לשאלה שנשאל בחדשות 'סוף השבוע'  של 'ערוץ 12'בבחירות 2019, אמר: "הגבתי 'מה פתאום', (כי) התשובה היא לא. דייקתי בדבריי אז, ואני חוזר גם עכשיו הערב - מה פתאום, לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק".

נתניהו הסביר את בקשתו: "זה מה שקורה במקרה שלי - תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב-ערב כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור".

"מכל הסיבות הללו, כדי להמשיך להוביל את ישראל להישגים אדירים, בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4ג' בחוק כדי לממש את זכותי וחובתי כדי לשרת אתכם, למען מדינת ישראל".

יו"ר 'הליכוד' נתניהו תקף את יו״ר כחול לבן בני גנץ בדבריו והאשים, "זו הסיבה היחידה של בני גנץ, שהוא השיק הערב את מסע הבחירות שלו... אתם יודעים את האמת - יש לנו הישגים כבירים ועומדות בפנינו הזדמנויות אדירות כדי להבטיח את קיומה של ישראל לדורות. אל תתנו לתקשורת ולשמאל להטעות אתכם. אנחנו רוב העם ורק העם יחליט. אתם תחליטו, רק אתם".

כאמור, 2 דקות בלבד לאחר שראש הממשלה סיים את דבריו כתב חבר הכנסת אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו כי הוא צפוי להתנגד לבקשת החסינות ודרש להקים את הוועדות בכנסת, כדי לדחות את בקשת החסינות.

ליברמן תקף וכתב: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים".

לדברי ליברמן "הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליצית חסינות. כל השאר בּוֹבֶּה מַייסֶס. אנחנו, "ישראל ביתנו", לא נהיה חלק מקואליציית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו".

בתום דבריו של נתניהו, כינס גם יו״ר 'כחול לבן' בני גנץ מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה, במהלכה תקף את נתניהו ובקשת החסינות שלו: "זהו יום קשה למדינת ישראל. ויום עצוב גם לי. המידנה היום מונהגת בידי אדם שמוכן ומסיט אותנו לשוליים. לסכן את הבסיס האזרחי שכולנו חונכנו עליו- שכל אדם שווה בפני החוק". לדבריו: "מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל יימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט. שלראש ממשלה לא יהיה אכפת מעתידה של מדינת ישראל - אלא אך ורק מעצמו ומגורלו האישי".

"והיום ברור על מה אנחנו נאבקים", הבהיר גנץ, "נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום - לא מפחד לעמוד למשפט ולכן: או שתהיה פה ממשלת חסינות קיצונית - או שתהיה פה ממשלת אחדות ממלכתית. או שחסינות לפני הכל - או שאזרחי ישראל לפני הכל. או ממלכת נתניהו - או מדינת ישראל. או שינצח האינטרס של נתניהו - או שינצחו האינטרסים הלאומיים".

גנץ הבהיר כי "כחול לבן בראשותי תעשה הכל מבחינה חוקית, תפעל להקמתה את ועדת הכנסת ולמנוע מתן חסינות לנאשם בפלילים", והתחייב כי "אחד המהלכים הראשונים שלנו בכנסת הבאה, יהיה לתקן את חוק החסינות בכדי שיהיה ברור שלא ניתן להשתמש בו בכדי להימלט מעבירות פליליות. ובכנסת הבאה גם נגביל את הקדנציה של ראש הממשלה, כדי למנוע את ההשחתה".

בנימין נתניהו בני גנץ אביגדור ליברמן חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד