1. עמוד הבית
  2. בריאות
  3. חדשות בריאות

רוצים להרזות? תשתו מים

מה בין צימאון לתיאבון? ומדוע אנחנו אוכלים כשאנו, בעצם, צמאים? "אסור לחכות לאותות הצמא על מנת לשתות, אלא לשתות כוס מים כל שעתיים", אומרת מנחת סדנאות להורדה במשקל
אסתר מור, י"ג תמוז תשס"ט 05/07/2009 13:16

המים זורמים, אבל מזיק לכיס. מנח זרקא


"דבר אחד ברור מקל בקיץ על ההרזיה", אומרת מיכל, מנחת סדנאות להורדה במשקל, "והוא השתייה המרובה. קל הרבה יותר לשתות בקיץ כשחם, מאשר בחורף כשקר. השתייה ממלאה את הקיבה ומעמעמת את הרעב. הדבר מצריך מודעות לנושא הצמא, ורובנו חסרים את המודעות הזאת".

מדוע?

"משום שאנו מפרשים את הצמא, בדרך כלל, כרעב, ומתחילים לאכול", מסבירה מיכל. "הדבר קורה בגלל קרבתם של מרכז הצמא ומרכז הרעב במוח. עידן השפע שבו אנו חיים הביא אתו גם שפע של מאכלים עתירי סוכר ובעיקר שפע של ג'אנק פוד ונוצרה מציאות שבה קשה לנו לפרש את אותות הרעב והצמא שהגוף משדר לנו (בעיקר את אותות הצמא).

"לכן חשוב מאוד להיות מודעים לכך. חשוב לדעת שאסור לחכות לאותות הצמא על מנת לשתות, אלא לשתות כוס מים כל שעתיים, בעיקר בקיץ. קורה שכאשר אנו שותים אחרי שהתעוררה בנו תחושת הרעב – אנו מבינים שלא היינו, בעצם, רעבים אלא צמאים.

"ובאמת, אנשים רבים המרזים יפה מדווחים ששתיית מים עוזרת להם להרגיש מלאים. שתיית מים גם יוצרת לחץ על דפנות הקיבה, דבר המאותת למוח להוריד את תחושת הרעב. כתוצאה מכך אנו אוכלים פחות. הלחות והטמפרטורות הגבוהות בקיץ גורמות לאיבוד נוזלים. כתוצאה מכך גובר הצימאון וקל יותר לשתות. גם המזגנים המצננים את הבית ומקום העבודה גורמים לאיבוד תחושת הצמא, אך אין זה אומר בהכרח שאנשים היושבים בסביבה ממוזגת מאבדים פחות נוזלים.

"לכן, חשוב לשתות ביום לפחות 10-12 כוסות. זהירות! אדם צמא לא מקפיד על מה שהוא שותה, אבל חשוב ביותר לשתות מים בלבד ולא משקאות תוססים ומתוקים, המכילים כמויות עצומות של סוכרים. בכל כוס שתייה ממותקת יש 100 קלוריות שהן שוות ערך לחמש כפות סוכר. חשבו: האם הייתם מכניסים לפיכם בבת אחת כמות כזו של סוכר?!

"גם משקאות הדייאט אינם טובים יותר משום שהם מכילים חומרים מזיקים רבים העלולים להזיק לבריאות בטווח הארוך והקצר.

"נכון, לשתיית מים צריכים להתרגל. הדבר לוקח זמן, אבל, בסופו של דבר תרוויחו הרבה בריאות וכסף. הגוף ילמד לזהות שוב את אותות הצמא והירידה במשקל לא תאחר להגיע. פרט למשקל תתפטרו גם מחומרי פסולת שהמים מפנים מן הגוף.

"אחד ממוקשי הקיץ המחבלים בהרזיה הם הגלידות והשלגונים. אם אתם מוכרחים משהו מתוק וקפוא בחרו בשלגון עם צבעי מאכל טבעיים או בפרוזן יוגורט, המכיל פירות ללא שוקולד ופצפוצים. תוכלו גם להקפיא מיצים טריים שתכינו בעצמכם בתוך תבניות קרטיב מפלסטיק או אפילו בכוסות חד פעמיות".




הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;