י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר מאמצים רבים • צפו

הגלמוד שגר בחנייה של הישיבה 17 שנה הובא למנוחות

הערב לאחר מאמצים כבירים של מתנדבי זק״א הובא למנוחות יהודי גלמוד בשנות השישים לחייו שנפטר לפני כחמישה ימים בבית העלמין ירקון • צפו בתיעוד

הגלמוד שגר בחנייה של הישיבה 17 שנה הובא למנוחות
היהודי הגלמוד מובא למנוחות צילום: דוברות זק"א

תושבי פתח תקווה נדהמו לשמוע ביום חמישי האחרון על לכתו בטרם עת של האדם שהיה גר מזה כ 17 שנים בחניה שליד ישיבת ידידה ברחוב הרצל בעיר.

הסיפור התחיל בשנת 2002 יהודי בודד שעשה עליה מרוסיה והגיע לגור בישראל בגפו ללא משפחה או חברים. הוא מצא פיסת אדמה בחניה של ישיבת ידידיה ברחוב הרצל בפתח תקווה שם השתכן (המקום אינו שייך לישיבה) וגר שם במשך השנים, משפחות טובות ואברכי הכולל היו מרחמים עליו דואגים לו למזון ובגדים וככה שרד מעל 17 שנים.

בסוף שבוע האחרון נמצא היהודי ללא הכרה במצב של היפוטרמיה ככה״נ גל הקור האחרון הקפיא אותו למוות, צוותי מגן דוד אדום עשו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לאשר את מותו במקום. גופתו פונתה למכון אבו כביר לבקשת המשטרה כדי לאתר קרובי משפחה שיוכלו לזהות וידאגו לקבורה על פי הנוהל של משטרת ישראל החייבת לנסות למצוא קרובי משפחה בארץ או בחו"ל.

לאחר מאמצים מרובים של תחנת משטרת פתח תקווה לא נמצאו קרובי משפחה, דבר אשר הקשה על הליך הזיהו ושיחרור הגופה לקבורה.

עם קבלת הדיווח במוקד זק״א על קשיים במציאת קרובי משפחה החלו המתנדבים בסיוע המחלקה המשפטית של זק״א לפעול על מנת לסייע בזירוז השחרור.

בסופו של תהליך קצין המשטרה החליט כי 2 אברכים מישיבת ידידיה שהיו בקשר טוב עם המנוח יפנו למכון לרפואה משפטית לזהות את הגופה ואז היא תשוחרר לקבורה.

והערב לאחר חמישה ימים התאספו קבוצת אברכים, תושבים, מכרים ומתנדבי זק״א והצלה פתח תקווה, עם דמעות בעיניים ליוו למנוחת עולמים את המנוח הגלמוד ונתנו לו כבוד האחרון.

כאן המקום להודות לאנשים שעסקו במלאכת הקודש, לשכת ח"כ הרב אורי מקלב ורכז מחלקת החקירות בתחנת פתח תקווה מר אילן צברי. למפקד זק״א מרחב שרון ישראל גודלבסקי ולמתנדבי המחלקה המשפטית של זק״א בראשותו של רכז המחלקה מיכאל גוטווין, על כל הפעילות בימים האחרונים כדי להביא את גופתו של המנוח הגלמוד לקבורת ישראל.

גלמוד פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד