י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעלה לו ביוקר

הפאדיחה של אלכס קושניר: ישלם פיצויים על הסרטון האנטישמי?

יעלה לו ביוקר: הפאדיחה של חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו בסרטון האנטישמי שפרסם: הפר זכויות יוצרים בשל איור שפרסם בסרטון שהפיץ - וכעת נדרש לשלם פיצויים • "הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש. אסור היה לעשות שימוש באיור ללא רשות" • 'בחדרי' עם הסיפור המלא

הפאדיחה של אלכס קושניר: ישלם פיצויים על הסרטון האנטישמי?
אלכס קושניר בסרטון האנטישמי צילום: צילום מסך

ח"כ אלכס קושניר המשתייך לסיעת ישראל ביתנו, פרסם כזכור סרטון שעורר סערה רחבה, בעקבות דברים מכוערים שאמר נגד הציבור החרדי בסרטון.

אלא שבסרטון עצמו, שילב קושניר איור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. האיור, נלקח מתוך ספר הקומיקס "הרב כהנא", אותו הוציאה לאור ישיבת הרעיון היהודי בירושלים, שאת ציוריו צייר צייר, שנשכר עבור איור הספר כאמור.

האיור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל מתוך הספר

כעת, לאחר פרסום הסרטון של קושניר, דורשים ברעיון היהודי מקושניר פיצויים, לאחר שזה השתמש באיור ללא רשות. במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לקושניר ע"י בא כוחה של ישיבת הרעיון היהודי, עו"ד איתמר בן גביר, צוין: "הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור ללא רשות", וכן כי אותו שימוש "מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשתנו ובין היתר מפר את זכויות היוצרים של מרשתנו, מעוול בעשיית עושר ולא במשפט, מעוול ברשלנות ופוגע בזכותה החוקתית של מרשתנו לקניין".

קושניר נדרש במכתב להסיר את האיור מן הסרטון שהופץ ברשתות המדיה השונות באופן מיידי, וכו לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בגין הפגיעה בזכויותיה בסכום של 100,000 ₪.

עו"ד איתמר בן גביר, שכאמור מייצג את ישיבת הרעיון היהודי מוסר כי, "מעבר לכך שח"כ קושניר הפיץ דברי בלע והסתה חמורים ואנטישמיים נגד הציבור החרדי ובכלל הציבור שומר המסורת בישראל, הרי שהוא גם הוסיף חטא על פשע, הפר זכויות יוצרים - והשתמש בתמונה של רב גדול בישראל עבור התעמולה האנטישמית שלו. כעת נלמד אותו דרך הכיס מהי משמעות הפרת זכויות יוצרים, ולא פחות חשוב מכך, שהשמצת יהודים עולה וביוקר".

פיצויים אלכס קושניר הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד