י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

לייבל'ה: חתונות המפורסמים שעברו מ'כתר' ל'סיטי'

לייבל'ה במהדורת מיוחד במינה לכבוד סיום הש"ס: לאחר שהתחייב להתחיל מסכת ברכות יחד עם עם ישראל, סוגר לייבל'ה שבוע נוסף בדיווחים מאחורי הקלעים מכל המוקדים | מי הוא רב העיר שעשה פרסה יחד עם נהגו בסיום בארנה? מי הם המפורסמים שהעבירו שמחות מכתר הרימון לסיטי טאואר? המפיק שלומד דף היומי דרך הטלפון וגם הצלם שנשאר בארץ ופצח בסיפורי חסידים

לייבל'ה: חתונות המפורסמים שעברו מ'כתר' ל'סיטי'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סיים את הש"ס השבוע כמה וכמה פעמים. אין סיום שלייבל'ה לא השתתף בו וכמו שאמר אחד ממגידי השיעורים, כי גם מי שמשתתף בסיום הש"ס ולא למד, כאילו הוא סיים בעצמו ויהי לפלא.

הקוראים בוודאי יודעים שבזמן הזה לייבל'ה נמצא בסיום המרכזי של 'אגודת ישראל' שמתרחש בהיכל הארנה המפואר בירושלים ואי לכך לייבל'ה מבקש שלא להפריעו.

לייבל'ה גם התחייב להתחיל ללמוד את הש"ס יחד עם המגיד שיעור הגדול הגאון רבי אברהם ישעיהו קובלסקי, המגיד שיעור הנודע מ'קול הלשון' בחברותא מידי יום.

ללייבל'ה הייתה בעיה גדולה השבוע, הוא הוזמן לכמה סיומי הש"ס אך בדק שוב ושוב את רמת הכשרויות וזאת לאחר סערת האולמות שפקדה את עיר התורה והחסידות בני ברק, לרגל מעברם של אולמות יוקרה לכשרות 'שארית ישראל' ועזיבת כשרותו של הרב לנדא. לייבל'ה נכנס לאחד מהאולמות וראה שהפרגית בכשרות הרב פאדווא והבקר בכשרות שארית ולא ידע מה לעשות, עד שביקש מהמלצר שתי מנות.  

אך מה שמתברר כי עם התיאבון ל'שארית' באו גם הביטולים באולמות היוקרה ושורת שמחות של משפחות חסידים - בוטלו. לייבל'ה יודע שבשר אסאדו של הרב לנדא הוא יקר מאוד, אך מה לא עושים בשביל לשלם על דבר טעים וגם כשר. 

לייבל'ה חושף כמה וכמה מהמבטלים שהעבירו את השמחות: הנגיד הרב יהודה יואל רוזנפלד ממונסי שהיה אמור לחתן את נכדו בכתר הרימון בעוד כחודש, העביר למרכז האירועים סיטי טאואר שמביא לכולם או הרב לנדא או 'העדה החרדית'. לייבל'ה יודע לחשוף כי הנגיד עשה זאת בהתייעצות עם אחד מגדולי האדמו"רים. 

שמחה נוספת היא של האסטרטג מנחם גשייד, מבכירי חסידות גור שהיה אמור לחתן את בנו ב'כתר הרימון' והיא הועברה אחר כבוד למרכז האירועים סיטי טאואר ברמת גן.

גם בר מצווה לבנו השני של יועץ התקשורת החרדי יום טוב ביכלר, שהייתה אמורה להתקיים אף היא בעוד כחודש בכתר הרימון, הועברה אחר כבוד לסיטי טאואר. לייבל'ה יודע לספר כי ההזמנות לשמחה נעצרו ברגע שלפני האחרון לשמחת האב ובנו החתן.  

משפחת שינפלד אף היא העבירה חתונה ושבע ברכות מ'קונקרוד' למרכז האירועים סיטי טאואר וזאת הרשימה שידועה ללייבל'ה ויש גם את אלו שאינם מפורסמים שאינם ידועים עד כה ומי שיודע מוזמן לדווח בפרטי.

לייבל'ה גם לא פספס את אירוע ההיסטורי של סיום הש"ס של תנועת ש"ס ו'אל המעיין', שהיה אירוע בסדר גודל שטרם ראו בעולם התורה הספרדי.

בכניסה לאירוע ראה לייבל'ה שיעור חי בספר מוסר איך לחשוב על השני: הגאון רבי מסעוד בן שמעון, רבה הספרדי של בני ברק הגיע לאולם, אמממה, המאבטחים הרשו רק לרב להכנס ללא הגבאי, הרב בן שמעון אמר כי אי אפשר להשאיר את הנהג בחוץ בקור הירושלמי ומשראה שאין מענה עזב את המקום לטובת הנהג שלא יישאר בחוץ.

בסיום עצמו ראה לייבל'ה מה זה קידוש השם: יוני משרקי עוזרו האישי של השר אריה דרעי נצפה לומד בחברותא עם נהגו של שר הפנים דודו זקן. 

ואת עורך הבטאון של ש"ס 'הדרך' - ר' אברהם דוב גרינבוים, לייבל'ה ראה עם ילדיו שגם כחסידי גור הבינו מה זו מעצמה ספרדית.

ומכאן לסיום הש"ס המרכזי של 'אגודה' בארנה: העסקן הכל יכול של גור - צביקי טאוב האיש ויוחנן ויצמן, נצפה מטפל בכל הכרטיסים של חסידי גור לקראת מעמד סיום הש"ס הערב בהיכל הארנה.

ובשיא ההכנות למעמד סיום הש"ס של אגודת ישראל בירושלים, נצפה המפיק אפרים זילברברג מ'אפקט' כשהוא לומד את הדף האחד לפני אחרון יחד עם שותפו מזה שבע שנים הרב מרדכי גולבסקי. אז גם כשזילברברג נמצא בחדר ההפקה בבנייני האומה - הוא לומד בטלפון עם שותפו מפתח תקווה.

וביציאה מהדלקת זאת חנוכה בחצר חסידות סאדיגורה, ראה לייבל'ה את המנצח של 'מלכות' פנחס ביכלר ואת המפיק מיכאל צי, כשהם סוגרים את הפרטים האחרונים. 

ואפרופו סאדיגורה, במעמד ההדלקה עצמו ראה לייבל'ה את ח"כ אייכלר, ח"כ לשעבר מוזס, שכזכור עובד על ספרים חדשים שיראו אור בקרוב, לצד ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין כשהם עומדים קשובים להדלקה.

במוצאי שבת האחרונה, לייבל'ה לא יכל לפספס את הסיום העוצמתי של 'דרשו' בבנייני האומה, שפתח את שרשרת הסיומים בכל העולם מירושלים דרך יד אליהו ועד אפריקה. בקונטרול (כמו שזה מכונה בשפת המפיקים) ראה לייבל'ה את מוטי רבינוביץ מ'טיפ' יחד עם שלמה רוזנשטיין שמנצח על כל מערך הסיומים של 'דרשו'.

ובהפוגה בין סיום לדרשה ראה לייבל'ה מאחורי הקלעים את  אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר ומוישי רוט שהסכימו לחייך למצלמה. 

ומכאן לסיום הענק של 'אגודת ישראל' בארה"ב: בקור שהקפיא את כל האיברים של המשתתפים בסיום שנערך באצטדיון הפוטבול הענק בניו ג'רזי שמכיל כמעט 100 אלף מקומות, ראה לייבל'ה את הצלם שוקי לרר שהגיע במיוחד מהארץ ואף כתב טור אישי מרגש ל'בחדרי חרדים'. לרר תיעד את עשרות האלפים ואף נעמד לתמונה עם גדול הצלמים של ארה"ב הצלם יוסי גולדברגר הפועל למען חתונות מוזלות. 

כוכב הערב כך נראה, היה האסיר המשוחרר ר' שלום מרדכי רובשקין, שחגג שנתיים לשחרורו מהכלא. מי שתפס סלפי עם רובשקין היה מעצמת התקשורת ישעיהו קלמן שמנהל את רשת החדשות BELAAZ ונחשב למלך הסטטוסים הבלתי מעורער, עם החדשות הכי חזקות און ליין מכל נקודה מעולם.

ומי שתרגם את השידור החי לעברית, היה בין היתר האיש הכי תורני בלייקוד ר' יוסל הויזמן חסיד קרלין בפני עצמו ומההדיר ספרים גדול. לייבל'ה ששפת האנגלית קשה עליו, התחבר מהר מאוד לתרגום של הויזמן.  

גם העסקן החיפאי הנודע ר' יצחק אבוביץ לא החמיץ את האירוע הגדול במטלייף ונעמד בשביל תמונה ללייבל'ה. 

ובמרחק שעה ומשו נסיעה בברוקלין בסיום המקביל למטלייף ראה לייבל'ה את הצלם אברומי ברגר נרגש ודרוך מהסיום הגדול, לייבל'ה יודע לספר שאברומי הוא מסיים ש"ס בפני עצמו ומקדיש כל רגע פנוי ללימוד תורה. 

 

גם את הצלמים אברומי בלום והלל ל"ש שלחו במערכת 'די וואך' לצלם בברקליס. השניים נעמדו לתמונה. 

והזמר שרוליק ורדיגר נצפה בעת ההכנות בברקליס בו זמנית כשהוא גם שר וגם עורך את עיתון המודיע באנגלית. 

ומי שנשאר בארץ היה הצלם נפתלי לרר שנצפה בחנוכה כשהוא ממתין להדלקה של הרבי השרף מלעלוב ניקלשבורג בירושלים, עד שהרבי הדליק, לרר סיפר לפרחי החסידים סיפורי צדיקים. 

ועוד בארץ: בבית כנסת שומרי החומות ברמות לייבל'ה ראה את היועץ ואיש התקשורת מני גירא שוורץ עושה הגבהה לספר התורה. יש לציין כי מני אף ניגש שליח ציבור לפני העמוד.

 

ומשם לחב"ד: ברחוב חנה לייבל'ה ראה את העסקן מברסלב ר' דוקי גרינוולד שנערך לחתונת בנו בט"ז טבת הקרוב, יחד עם העסקן של שלומי אמונים ר' יענקי ברגר כשהם מסכמים את הנושאים של סדר היום אחרי התפילה.  

בכנס דה מרקר נפגשו השבוע בכירי המגזר החרדי והמגזר העסקי הכללי. לייבל'ה לא פסח על האירוע ותפס את איש ארגון 'אחריות' בסמול טוק עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני ומנכ"ל 'בנק ירושלים' והבלורית גיל טופז. אחרי יציאתו של גפני השניים גם החליפו פרטים. 

לייבל'ה ראה אחדות גדולה: חיבוק חם במיוחד צולם במסיבת חנוכה באשדוד כאשר האיש המכונה "שר השמחה" הלא הוא שדרן הרדיו של 'קול ברמה' עמי מימון - ניגש לחבק את יו"ר ש"ס בעיר אבי אמסלם. לאחר מכן העניק עמי מימון לפעיל ש"ס בולט בעיר - שמעון מאמו -שהגיע יחד עם אמסלם, את ספרו החדש בצירוף הקדשה אישית מיוחדת.

לייבל'ה משגר מזל טוב לעורך הדין החדש חיים חרלפ שעבר בשעה טובה ומוצלחת את מבחן לשכת עורכי הדין. לייבל'ה ממתין לפתיחת המשרד של העורך דין הצעיר והמצליח שחביב על כולם. 

ומכאן למינוי נוסף: במכרז ליועץ למגזר החרדי במשרד התרבות זכה הרב ישראל חשין שקיבל את ברכת שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. 

גדול הזמר מרדכי בן דוד ובנו יידל ורדיגר, נצפו השבוע בביקור בארץ ותועדו כשהגיעו ל'פיצה אורי' בירמיהו בירושלים לטעום משו לאחר שחרית.

את פינת המזל טובים פותח לייבל'ה ב‏ברכת מזל טוב חמה וגם לבבית לעיתונאי 'בקהילה' המוכשר חיים פרידלנדר לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה משגר מזל טוב גם בשם עשרות מאזיני מהדורת בין הסדרים של 'קו הסקופים' מידי יום בצהריים בהגשתו של חיים, מדובר במהדורה כה חשובה, שבחורי ישיבות לא מתחילים סדר ב' מבלי לשמוע את פרידלנדר, אלי ביתאן ומשה ויסברג מנתחים את מה שעבר במשך היום.

מזל טוב לרב שמואל רבינוביץ רב הכותל לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו ר' דודי שחטר, בנו של הרב חיים שחטר המוהל המפורסם ומרבני העיר מודיעין עילית.  

מזל טוב לר' יהושע קרויזר משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל שמחת הבר מצוה לבנו הבה"ח נפתלי שעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לר' קובי רוזנשטיין מנהל רשת תלמודי התורה 'דרכי יושר' וחבר מועצת מטה בנימין, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה. במוצ"ש קובי יעשה חנוכת לאולם החדש של הסמינר בשילוב שבע ברכות לעסקני דגל התורה. 

מזל טוב לפרשן הפוליטי של עיתון 'המבשר', הכתב המוכשר מאיר ברגר להולדת הבת בשעה טובה.

מזל טוב לבצלאל קאהן מנהל התוכניות ברדיו 'קול חי', להולדת הנכד בשעה טובה.

מזל טוב לאברמי וייס חבר מועצת עיריית מודיעין עילית ומנהל מגזר החרדי בקופת חולים 'כללית' מחוז מרכז לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה.

ולסיום, מזל טוב לחבר מועצת עיריית בית שמש ישראל סילברסטין מ'דגל' לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד