ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מסתבך

האם היועמ"ש יגיש כתב אישום נגד הח"כ המסית?

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו מסתבך: קבוצת סטודנטים חרדים פנו ליועמ"ש בדרישה להגיש כתב אישום נגד קושניר בשל התבטאויותיו האנטישמיות בסרטון התעמולתי שהפיץ

האם היועמ"ש יגיש כתב אישום נגד הח"כ המסית?
קושניר ומנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר כנסת אלמוני מסיעת ישראל ביתנו, לפחות עד לימים האחרונים, פרסם סרטון הסתה נגד הציבור החרדי במסגרת קמפיין הבחירות של המפלגה.

בעקבות הסרטון האנטישמי, פנו סטודנטים חרדים ליועץ המשפטי לממשלה, ודורשים להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת אלכס קושניר, על עבירה של לשון הרע, מבלי שעומדת לו החסינות.

"אין זה מן הנסתרות, כי בעת האחרונה, נחשפים אזרחי ישראל, להתבטאויותיו של הח"כ שבנדון, המסיתות בצורה קשה, גזענית, פוגענית ומשסה כלפי הציבור היהודי השומר תורה ומצוות בישראל" כתב אילון הירש ישראל יהונתן, מנכ"ל אגודת הסטודנטים, של הקריה האקדמית אונו.

"קונטציית הצגת היהודי עם האף הארוך על ידי הח"כ שבנדון, מעוררת בחרדה את הזיכרון היהודי, באשר לתעמולה הנאצית עם עליית המפלגה הנאצית לשלטון" נכתב.

לשיטתו של ח"כ קושניר, "דעותיו ואמירותיו הגזעניות הינן בבחינת הבעת דעה לגיטימית, החוסה תחת עקרון חופש הביטוי במסגרת תפקידו". אולם חופש הביטוי אינו חופש השיסוי. בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נכתב כי הסמכות להגשת כתב אישום נגד חבר כנסת מכהן, נתונים לשיקולו בלעדי, ולכן הפנייה היא אליו.

"מסע ההסתה של הח"כ שבנדון, מעוררים יצרי איבה בין מגזריים על ידי השמצות ודיבות אנטישמיות" נכתב, "מן הראוי, ששלטון החוק במדינת ישראל, יהווה מגדל אור בנושא זה למדינות העולם, במלחמתו נגד האנטישמיות".

מנכ"ל האגודה, כותב ליועמ"ש כי לח"כ קושניר לא עומדת חסינות עניינית הקבועה בסעיף 1 לחוק חסינות חברי הכנסת, זאת בהתאם להחרגה הקבועה בסעיף 1 (א1)(3) לחוק החסינות, "הסתה לגזענות בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני".

בפנייה מצטטים את דברי דברי נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, בעניינו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול ובסיוע לארגון חיזבאללה. "אין החסינות העניינית מיועדת להגן על פעילות אסורה, מתוכננת מראש, שמבצע חבר כנסת תוך ניצול מעמדו זה".

בעניינו של קושניר, כך במכתב, "לא ניתן יהיה לטעון, כי מסע ההסתה של הח"כ שבנדון, הינם בגדר מקרים בהם גלש בעת מילוי תפקידו. נהפוך הוא, אשר יתכנן הנ"ל את פעילותו האסורה נגד שנואיו, בתכנון מראש, תוך ניצול מעמדו, במסגרת קמפיין מתוזמר וממומן על ידי מפלגתו".


מוקדם יותר היום, שלח עו"ד איתמר בן גביר פנייה לח"כ אלכס קושניר, בו דרש ממנו לפצות את ישיבת הרעיון היהודי בירושלים בסכום של 100,000 ש"ח, לאחר שבסרטון השתמש קושניר באיור של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, מתוך ספר הקומיקס "הרב כהנא", אותו הוציאה לאור הישיבה.

"הסרטון הוא סרטון פוגע ומכפיש אך בכל מקרה אסור היה לך לעשות שימוש באיור ללא רשות" כתב בן גביר, וכן כי אותו שימוש "מהווה מגוון עוולות אזרחיות כלפי מרשתנו ובין היתר מפר את זכויות היוצרים של מרשתנו, מעוול בעשיית עושר ולא במשפט, מעוול ברשלנות ופוגע בזכותה החוקתית של מרשתנו לקניין".

אלכס קושניר אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד