ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
'בעל עשרת הפרצופים'

דודי שטיינהרטר ממודיעין עילית נכנס לרצות 4.5 שנות מאסר

דודי שטיינהרטר, תושב מודיעין עילית בן 38 ואב לעשרה ילדים, נכנס הבוקר לשערי כלא ניצן כדי לרצות את עונשו לאחר שנאשם כי פגע בשתי נשים ואף הוציא מהן כספים במרמה. באישומים על מעשי מרמה בנשים אחרות הוא זוכה בשל היעדר ראיות

דודי שטיינהרטר ממודיעין עילית נכנס לרצות 4.5 שנות מאסר
דודי שטיינהרטר בשערי כלא ניצן צילום: המצלם

כארבעה חודשים לאחר שהורשע בפגיעה בשתי נשים, זאת תוך כדי שהוא מנהל קשר עם מספר נשים נוספות, דודי שטיינהרטר, תושב מודיעין עילית בן 38 ואב לעשרה ילדים, נכנס הבוקר לשערי כלא ניצן כדי לרצות את עונשו.

על פי גזר הדין של בית משפט המחוזי בירושלים, שטיינהרטר ירצה ארבע וחצי שנות מאסר בפועל בגין שני האישומים בהם הורשע, 30 חודשי מאסר על תנאי וכן הוא חויב לשלם פיצויים בסך 40,000 ש"ח למתלוננות, לאחת 25,000 ולאחרת 15,000 ש"ח.

שטיינהרטר שנעצר במאי 2018, מכונה על ידי חלק מהתושבים במודיעין עילית, כ'בעל עשרת הפרצופים', בעקבות החשדות החמורים שפורסמו נגדו. מעצרו הגיע כחודש לאחר שפורסמה עליו כתבה ב'ידיעות אחרונות', לפיה נהג לקיים קשרים עם מספר נשים, לעיתים במקביל, תוך שהוא מתחזה לרווק או גרוש. בכתבה של אריאלה שטרנבוך העידו הנשים, שדודי הבטיח להן שיתחתן עימן ורכש את אמונן, כך על פי החשד, הצליח לגרוף לכיסו כספים במרמה.

שטיינהרטר בשערי כלא ניצן. באדיבות המצלם

בהכרעת הדין הוא הורשע במעשים חמורים שביצע בשתי נשים, אולם זוכה ממעשים שביצע באשה נוספת, לאחר שבית המשפט התרשם כי המעשים בוצעו בהסכמה, למרות שההסכמה הושגה במרמה.

כתב האישום בתיק זה כלל בתחילה בשלושה אישומים, שלוש פרשיות נפרדות, הנוגעות לשלוש מתלוננות שונות. במועדים הרלוונטיים, עבד שטינהרטר כחובש ונהג אמבולנס של חברת "אמבולנס שחר" וכן כמתנדב כונן במגן דוד אדום. נטען, כי הוא ניצל את תפקידו ואת רכב האמבולנס של החברה כדי לבצע במתלוננות עבירות חמורת, כאשר על פי האישום הראשון הוא ביצע את זממו באמבולנס בנערה בת 18 שחשה ברע, חרדית לשעבר. המעשים אמנם בוצעו בהסכמה, אך במרמה כי מדובר בבדיקה רפואית.

על פי האישום השני, הוא הכיר צעירה חרדית והציג את עצמו כגרוש, היא נפגשה איתו למשך תקופה של כשלושה וחצי חודשים כדי להכיר טוב יותר, והם אף שוחחו על האפשרות להתחתן ולגור יחד - תוך שהוא מסתיר ממנה כי הוא בכלל נשוי ואב לעשרה ילדים. במסגרת כך, ביצע בה בניגוד להסכמתה מעשים אסורים וחמורים בהזדמנויות שונות. באישום השלישי נכתב כי הנאשם הסיע באמבולנס בת 50 ששוחררה מבית החולים, וכאשר הגיעו לביתה ביצע בה מעשים אסורים תוך שהיא בוכה שיחדל ממעשיו.

שטיינהרטר בשערי כלא ניצן. באדיבות המצלם

השופטת ענת זינגר החליטה לזכות אותו מהאישום השלישי, בהעדר ראיות, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי לא תביא עדים לאישום זה ומנגד הנאשם אישר כי הסיע את האישה אך כפר במעשה. השופטת בחרה לציין את התחקיר שבוצע עליו בתקשורת, לפיו הטעה נשים חרדיות גרושות שבכוונתו להינשא להן, וכך על פי החשד ניצל אותן כלכלית וגופנית. לטענת שטינהרטר החקירה הסתיימה והוחלט שלא לנקוט בהליכים נגדו, אולם לא הציג לכך ראייה.

המתלוננת מהאישום השני, בת 29 וגרושה כ-11 שנה לה הוא סיפר כי הוא בן 26 פרוד בתהליכי גירושין עם ילד, כשהוא בן 38. בשיחתם אמר, שהוא מחפש קשר למטרת נישואין והקשר ביניהם נמשך שלושה וחצי חודשים במהלכם ניצל אותה, לדבריה גם שלא בהסכמה. "הוא הבטיח לי שברגע שהוא מקבל את הגירושין ביד הוא מתחתן איתי" העידה.

מעשים חמורים הונאת נשים דוד שטיינהרטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד