י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היה חבר קרוב

הטרוריסט ממונסי שימש בעבר כ'גוי של שבת'

בראיון שהעניקה אמו של תומאס גראפטון שהואשם בניסיון רצח של חמישה יהודים במסיבת החנוכה ומלווה מלכה בבית האדמו"ר מקוסון פארשעיי, היא סיפרה כי בנה היה מקורב לחרדים ואף שימש בעבר כגוי של שבת. בהמשך ספרה, כי בנה סובל ממחלת נפש

הטרוריסט ממונסי שימש בעבר כ'גוי של שבת'
זירת הפיגוע במונסי צילום: באדיבות המצלם

ימים לאחר האירוע מתברר, כי תומאס גראפטון שהואשם בניסיון רצח של חמישה יהודים במסיבת החנוכה ומלווה מלכה בבית האדמו"ר מקוסון פארשעיי, גדל עם יהודים חרדים והיה חבר של רבים מהם ואך שימש כ'שבת גוי', כך ספרה אמו של הטרוריסט ל'ניו יורק פוסט'.

גראפטון תומאס בן ה-37, "נולד בשכונה יהודית בקראון הייטס", כך אמרה אמו קים תומאס בראיון הפומבי הראשון שלה מאז מעצר בנה במרחץ הדמים בליל שבת במונסי. קים הוסיפה, כי בנה עזר למשפחות יהודיות כשהן היו זקוקות לגוי של שבת.

"גראפטון היה הולך בימי שישי בערב לכבות את האורות עבורם" היא ספרה בראיון.

אמו נשאלה על הדברים שכתב נגד יהודים ועל כך שעסק בקריאת ספרים נאציים וסיפרה כי הוא אובחן כחולה נפש ולדברי עורכי דינו כוללת מחלתו סכיזופרניה והפרעות שונות. "הוא כותב ומקשקש בכל העיתון, הוא מעגל אותיות או מילים כמו סכיזופרני טיפוסי". אמרה.

בהצהרה שפרסם אמש עורך הדין מייקל זוסמן בשם המשפחה נאמר, כי למר תומאס יש "היסטוריה ארוכה של מחלות נפשיות ואשפוזים" ו"לא ידוע על היסטוריה של אנטישמיות."

פיגוע הדקירה במונסי אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד