י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדמוקרטיה מאפשרת

הרשם אישר את התמודדות אשתו של הרוצח יגאל עמיר

רשם המפלגות מאשר לרעייתו של הרוצח יגאל עמיר, להתמודד לכנסת, חרף פנייתה חוזרת ונשנית מצד ח"כ סתיו ספיר, לאסור את ההתמודדות. לדבריו: "טיבה של דמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע"

הרשם אישר את התמודדות אשתו של הרוצח יגאל עמיר
פלאש 90

אל מערכת הבחירות הנוכחית הצטרפה מפלגה חדשה בשם 'משפטי צדק' - שהעומדת בראשה, היא אשתו של רוצח ראש הממשלה לשעבר - יגאל עמיר, המבקשת באמצעות הכנסת לפעול לשחרורו של בעלה שנידון למאסר עולם ומרצה את עונשו בכלא איילון, אלא שחברת הכנסת סתיו שפיר מ'המפלגה הירוקה' פנתה לרשם המפלגות ביקשה לפסול את התמודדות המפלגה הזאת לכנסת.

רשם המפלגות עו"ד אייל גלובוס, מגיב הערב (חמישי) לשפיר ומביר כי קיבל את תצהירה של לריסה עמיר, אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בו הצהירה כי אין במטרות המפלגה ו/או בפעולה מפעולותיה משום הצדקה לרצח ראש ממשלה. לאחר בדיקת התצהיר ובדיקת הבקשה לרישום מפלגה קבע רשם המפלגות כי החלטתו לדחות את התנגדותה של חה"כ סתיו שפיר, בעינה עומדת וכי אין עילה בחוק שמצדיקה את מניעת רישום המפלגה והורה על רישום המפלגה.

הרשם ציין בהחלטה אשר דוחה את ההתנגדות לרישום המפלגה כי טיבה של דמוקרטיה שהיא מאפשרת לרעיונות שונים להישמע כאשר בשל החשש לפגיעה בזכויות יסוד בסיסיות ימנע רישום מפלגה רק במקרים קיצוניים.

יגאל עמיר מפלגה חדשה סתיו שפיר לריסה טרימבובלר בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד