י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדומה לצוואה של שכנו מרן

הצוואה המפתיעה והמרטיטה של הצדיק מבני ברק: ישנם הטועים בי

הגאון הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי זצ"ל, מצדיקי הדור, כתב צוואה לפני 15 שנה, מקריאת השורות, נראה כי היא נוסחה ביחד עם שכנו עשרות בשנים בחזון איש 5 - מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. הבקשה שלא לכתוב תארים ולהרבות שלום בקרב בני התורה | "לא לכתוב עלי שום תואר"

הצוואה המפתיעה והמרטיטה של הצדיק מבני ברק: ישנם הטועים בי

אלפי המלווים אחר מיטתו של הגאון הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי זצ"ל ובראשם גדולי ישראל, מתקשים לעכל את הסתלקותו בבוקר שאחרי, ואומנם, צוואתו המרטיטה מספרת במעט את סיפורו של 'עמוד היראה והתפילה', שכל ימיו ברח מכבוד ולא נהנה באצבע קטנה שלו מהעולם הזה, כפשוטו.

למען חיזוק הרבים, 'בחדרי חרדים' קיבל קטעים מהצוואה המרטיטה שנכתבה לפני 15 שנה, החושפת כמה פרטים מופלאים, גם על מי שעמד מאחוריה: "אחרי ישוב דעת בדעת תורה של גדול שליט"א... באם יכתבו מודעות, אבקש מאד לא לכתוב עלי שום תואר כי לדעתי ולצערי אין לי כלום ולא כמו שישנם הטועים בי, רק ר' יצחק ז"ל... על המצבה גם לא לכתוב שום תוארים כנ"ל... הייתי מבקש שלא יספידוני כלל, אך באם יכול להיות מזה חיזוק ותועלת אולי יהי' מזה גם זכות נוסף לי".

עוד כותב הגר"י זצ"ל: "רצוני לדבר בשבח לימוד התורה ועמלה עד לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא שזה הי' רצון אבינו הגדול (רבי אברהם גרודזינסקי) זצוק"ל ואשרינו שבזכותו הוקם הכולל וממשיך להתקיים על-ידי ר' אריה (אברהמס זצ"ל)... כן יזכנו הבורא עולם גם הלאה.... כמו כן בשבח העזרה ומסירות נפשה של (רעייתו הרבנית) מרים תחי' לאוי"ט שרק הודות לה יכולתי לעסוק למען לומדי הכולל כל השנים".

רבי יצחק זצ"ל עם שכנו הגראי"ל זצ"ל

כמו כן מבקש הנפטר זצ"ל: "מאד אבקש בהלווי' לא להטריח על הציבור ומה טוב אם תגיד דברי חיזוק בגודל מעלת השלו' בעולם ולכה"פ בין בני תורה ומקומות תורה בפרט".

"זמן הלוי' שיהי' רק בין הסדרים ולא יגרום מה פחות ביטול תורה", ביקש בצוואתו.

הן מהנוסח והן מהרמזים "ישוב דעת בדעת תורה של גדול שליט"א", יתכן כי המדובר בשכנו וידיד נפשו הגראי"ל שטינמן שכתב לעצמו צוואה דומה.

ואכן, צוואת הגר"י גרודזינסקי נכתבה בחיי חיותו של הגראי"ל, לפני 15 שנה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. ובדומה לשכנו הגראי"ל, כתב גם הוא כמה צוואות בחייו, אותן הפקיד בקרב בני משפחתו. את הצוואה העוסקת בענייני ההלוויה והקבורה הפקיד בשנת תשס"ה, אצל גיסו הגאון רבי משה דוד ליפקוביץ.

ואומנם בבוקר ההלוויה, התייעץ חתנו הגדול הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, עם שר התורה הגר"ח קניבסקי, שהורה – בדומה להוראה אצל מרן הגראי"ל – למען כבודו האמיתי של הצדיק ר' יצחק, להוסיף כמה הספדים למען חיזוק הרבים, שאדרבה אין בזה טרחה כי הציבור רוצה לשמוע ולהתחזק ולהקפיד רק במצבה על התארים אותם ביקש בצוואתו.

וכך בהספדו ביקש הגרב"צ מחילה מחמיו והסביר בפני האלפים ובראשם שר התורה עצמו: "אנחנו הרי יודעים כמה התבטלת בפני גדולי ישראל. כל מה שהייתי אומר לך בשם מרן שר התורה, הייתי מיד נזעק ואומר: 'קודש קודשים', כך שבוודאי זהו רצונך שנלך בדרך אשר הורה לנו לקיים צוואתך".

רבי יצחק גרודזינסקי צוואה הגראי''ל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד