י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
'כחול לבן' הגדולה בכנסת

שלושה סקרים חדשים: כמה מקבלים החרדים וליברמן

הבחירות יתקיימו בעוד 60 יום בדיוק והסקרים שמתפרסמים הערב, מעניקים גם הפעם את הניצחון ל'כחול לבן' בפער של שני מנדטים | ליברמן נחלש בשני סקרים, אולי תוצאה של סרטון ההסתה שהנפיק השבוע ח"כ קושניר | החרדים שומרים על כוחם בסקר אחד ובשאר נחלשים | התוצאות המלאות

שלושה סקרים חדשים: כמה מקבלים החרדים וליברמן
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חודשיים בדיוק נותרו עד לבחירות, ומשלושה סקרים שפורסמו הערב (חמישי), עולות שלוש תוצאות שונות, אך השווה שבהן, שאין הכרעה ברורה והניצחון לאף גוש.

מסקר 'חדשות 13' שפורסם הערב, עולה כי לו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ הייתה מקבלת 36 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. מיד אחריה 'הליכוד' עם 34 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה אף היא עם 13 מנדטים.

'הימין החדש' של בנט ושקד מפתיעה עם 8 מנדטים, הגוש החרדי נחלש ומקבל 14 מנדטים - 7 לש"ס ושבעה ל'יהדות התורה'.

תוצאה מעניינת נוספת היא ירידתה של 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן לששה מנדטים. זאת לאחר שח"כ אלכס קושניר המכהן מטעם המפלגה, פרסם שלשום (שלישי) סרטון אנטישמי במיוחד, מה שהעלה את חמתם של חלק ממצביעי המפלגה שמסורת ישראל היא נר לרגלם.

'העבודה-גשר' עם 5 מנדטים, 'המחנה הדמוקרטי' עם 4 מנדטים ו'איחוד מפלגות הימין' לא עוברת את אחוז החסימה, אך מגרדת אותו מלמטה עם 2.9% מהקולות.

גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 58 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 6 מנדטים בלבד.

על אף ש'כחול לבן' מובילה בסקר, ראש הממשלה נתניהו עדיין מוביל בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה עם 41%, לעומת גנץ הזוכה ל-33% בלבד. 13% אמרו כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד, ו-12% לא יודעים.

במצב של איחוד בשמאל בין העבודה-גשר למרצ, יאבדו 'כחול לבן' ו'הליכוד' מנדט כל אחת, ויעמדו על 35 ו-34 מנדטים (בהתאמה). המפלגה המאוחדת של העבודה ומרצ תזכה לעשרה מנדטים (לעומת 9 ביחד ללא האיחוד), ו'ישראל ביתנו' של ליברמן תקבל מנדט נוסף גם היא ותזכה לשבעה מנדטים. גם בתרחיש זה איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה.

מסקר 'חדשות 12' שפורסם אף הוא הערב עולה, כי אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, 'כחול לבן' הייתה מקבלת 35 מנדטים, מפלגת 'הליכוד' עדיין בפער של 2 מנדטים מתחתיה עם 33 מנדטים, הרשימה הערבית המשותפת מקבלת גם כאן 13 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, כשש"ס מאבדת מנדט אחד ויורדת לשמונה מנדטים לטובת 'יהדות התורה' שעולה לשמונה מנדטים אף היא.

'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן עם 8 מנדטים, 'הימין החדש' של בנט ושקד מתחזקת גם פה ומקבלת 8 מנדטים אף היא, 'העבודה גשר' עם 5 מנדטים ו'המחנה הדמוקרטי' סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד. גם בסקר זה 'איחוד מפלגות הימין' ללא סמוטריץ' אך עם בן גביר, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.6% מהקולות.

גוש הימין-חרדים עם 55 מנדטים, גוש השמאל-ערבים עם 57 מנדטים וליברמן נותר לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

במצב שבו מפלגות הבית היהודי-עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי ירוצו ברשימה מאוחדת ומרצ וסתיו שפיר ישובו להתמודד יחד תחת השם 'המחנה הדמוקרטי', 'כחול לבן' זוכה ב-34 מנדטים, 'הליכוד' ב-32, הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים, ש"ס נותרת עם 8, 'ישראל ביתנו' ו'יהדות התורה' נחלשות במנדט ל-7.

הימין החדש שומר על כוחו עם 6 מנדטים, העבודה-גשר עם 5 מנדטים – וגם ריצה משותפת של מרצ וסתיו שפיר מניבה את אותה התוצאה: 4 מנדטים. עם זאת, איחוד בין מפלגות הימין מוביל לכך שהרשימה עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

במצב כזה, גוש הימין-חרדים מתחזק ומקבל 57 מנדטים, גוש השמאל-ערבים נחלש ל-56 מנדטים ו'ישראל ביתנו' נותרת לשון המאזניים, אך הפעם עם 7 מנדטים במקום 8 במצב הנוכחי.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: ראש הממשלה המכהן נתניהו זוכה ל-40% תמיכה, ויו"ר כחול לבן בני גנץ ל-39%. 

מסקר 'כאן 11'  שערך מכון 'קנטר', 'כחול לבן' בראשות בני גנץ מקבלת 35 מנדטים, 'הליכוד' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבלת 33 מנדטים, והרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים גם בסקר זה. 

הגוש החרדי נחלש במעט ומקבל 15 מנדטים, שבעה לש"ס לעומת תשעה בבחירות האחרונות ושמונה ל'יהדות התורה' לעומת שבעה בבחירות הקודמות. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת גם היא ומקבלת שבעה מנדטים.

'הימין החדש' של בנט ושקד מקבלת בסקר זה 6 מנדטים, 'העבודה-גשר' גם מקבלת 6 מנדטים ו'המחנה הדמוקרטי' 5 מנדטים. איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית יחד לא עוברות את אחוז החסימה, אבל הן לא רחוקות ממנו ומקבלות שלושה אחוזים מכלל הנשאלים.

במפת הגושים המסתמנת במצב זה, גוש הימין עומד על 54 מנדטים, גוש השמאל-ערבים 59 מנדטים וליברמן שוב לשון המאזניים עם 7 מנדטים.

לשאלה האם אתה תומך או מתנגד למתן חסינות לראש הממשלה, ענו 52 אחוז מהנשאלים כי הם מתנגדים למתן חסינות. רק 28 אחוז השיבו כי הם תומכים במתן חסינות לראש הממשלה.

כך או כך, תוצאות הסקרים, יתבררו בדיוק בעוד 60 יום - עם פרסום תוצאות האמת בתום יום הבחירות השלישי בפרק זמן של שנה.

קר חדשות 13 כלל 916 נשאלים, מהם 613 מהאוכלוסייה היהודית ו-303 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5% הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי הערה: החישובים במגזר הלא יהודי נערכו לפי אחוז הצבעה במגזר של 60%.

סקר 'חדשות 12' מזמין הסקר: חברת החדשות, עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע מועד איסוף הנתונים: 2-1-2020, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 504, מספר המתבקשים להשתתף: 3,350, טעות הדגימה המירבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני.

סקר 'כאן 11': תאריך ביצוע הסקר: 02.01.2020, מזמין הסקר: כאן חדשות, עורך הסקר: מכון KANTAR, אוכלוסייה ממנה נלקח המדגם: מדגם ארצי ומייצג של האוכ' בישראל בגילאי 18 פלוס, מספר האנשים שהתבקשו לענות: 1,755, מספר האנשים שענו בפועל: 548, מרווח הטעות: 4.3%, הפלטפורמה: אינטרנט

 

סקר מנדטים בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד