י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שמים לנו ברז

פרופ' אורי שני, ראש רשות המים, גילה בוועדת הפנים: כפר שמריהו מחזיק בשיא בזבוז המים, ביתר עילית בשיא החסכון • חברי הוועדה רצו לדעת על מה יבוזבזו כספי ההיטל של הבזבזנים? • מים אחרונים

שמים לנו ברז
ShutterStock

מי הם שיאני בזבוזי המים בישראל, שבגללם מחויבים אנשים קשיי יום ומשפחות ברוכות ילדים במשמעת מים ומאויימים ב'היטל בצורת'? על פי נתונים רשמיים שהציג היום פרופ' אורי שני ראש רשות המים בישיבת ועדת הפנים של הכנסת מחזיקים בתואר הלא מכובד הזה תושבי כפר שמריהו.

ומיהם חסכני המים הגדולים בישראל? – שוב על פי אותם נתונים רשמיים, מדובר בתושבי ביתר עילית. מדוע אם כן שכולם ישלמו את אותו 'היטל מים' ? ולאן ילך הכסף?

שאלות נוקבות אלה ניסרו בחלל בישיבת ועדת הפנים של הכנסת שדנה היום בנושא "היטל הבצורת" וכן בנושא ניצול ה"מים אפורים" המתקבלים לאחר שטיפת כלים, רחצה, כביסה.

יו"ר הועדה, ח"כ דוד אזולאי אמר במהלך דיון כי האזרחים אינם אשמים בכך שיש מחסור מים במדינה, אלא משרדי הממשלה שלא עשו דבר כדי למנוע אותו. מה מצפים כעת מהאזרחים? איזה בקרה יש לאנשים על כמות המים שהם משתמשים בה? משפחה ממוצעת תאלץ לשלם 200 ₪ נוספים לחודשיים. לאן ילך הכסף? האם הוא יפתור את בעיית המחסור במים?"

גם חבר הכנסת איתן כבל טען שהממשלה צריכה להודות שמדובר במס שאין לו דבר וחצי דבר עם מים. "אסור שהכסף הזה יועבר לאוצר אלא שישמש רק לצורך הטיפול בבעיית המים" – אמר.
ח"כ אורי מקלב אמר בדיון שחלק מהצריכה החריגה נובעת מתשתיות גרועות והציע להפנות את הכסף שיגבה מההיטל לתיקון התשתיות ובנוסף יש להתקין בבתים חסכמים.

ואכן, ראש רשות המים הפרופ' אורי שני הודיע בתום הדיון ליו"ר הועדה ח"כ דוד אזולאי משס כי רשות המים עומדת להתקין במהלך השנה הקרובה "חסכמים" בכמיליון בתי אב בארץ. חברי ועדת הפנים יפעלו שהחסמים ירכשו בכספי 'היטל הבצורת' ושלא י'יבוזבז' לצרכים אחרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד