י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"זו מלחמה" • צפו

כך חיסלה ארצות הברית את קאסם סולימאני

מדיווחים על פיצוצים בנמל התעופה המשמש את כוחות הקואליציה בבגדאד ועד החיסול הדרמטי של מפקד כוח קודס - קאסם סולימאני • כך התרחש החיסול הדרמטי הלילה

כך חיסלה ארצות הברית את קאסם סולימאני
דקות אחרי החיסול צילום: צילום מסך

הלילה הדרמטי החל עם דיווחים על פיצוצים עזים בנמל התעופה הבינלאומי של בגדאד. סקיי ניוז בערבית וכלי תקשורת נוספים דווחו שמדובר בירי של רקטות לעבר בסיס משותף של כוחות אמריקניים וכוחות עיראקיים דרומית לשדה התעופה.

בערוץ אל-מיאדין דווחו כי שוגרו טילים מצד הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית כדי להדוף את המתקפה.

מנגנוני הביטחון הרשמיים דיווחו על ירי של קטיושות לעבר נמל התעופה, על נפגעים בשורות האזרחים ועל שני רכבים שעלו באש. כך פרסם רועי קייס בערוץ הטלגרם של כאן 11.

כאן הגיע הטוויסט בדיווחים: לפתע החלו צצות ידיעות על חיסול של בכיר בשורות המיליציות השיעיות הפרו איראניות, מוחמד ריזא אל-ג'אברי, אחראי על הקשרים והפרוטוקולים בארגון הגג של המיליציות. אל-מיאדין דווח שמסוקים אמריקניים תקפו את השיירה שנעה על הציר של נמל התעופה של בגדאד (ככל הנראה אספה את האורחים).

גורמים בשורות המיליציות דווחו על חמישה הרוגים בשורותיהם ועל שני "אורחים זרים" שנהרגו.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה עדכן שמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, וסגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות הפרו איראניות נהרגו. לאחר מכן הוא סייג את הדיווח ואמר כי מדובר בדיווחים לא מאומתים.

הרכב בו חוסל קאסם סולימאני

עיתונאים המזוהים עם חיזבאללה והציר החלו לצטט פסוקי קוראן ובהמשך הגיע גם דיווח בטלוויזיה העיראקית הממלכתית על חיסולם של אל-מוהנדיס ושל סולימאני.

סוכנות הידיעות הצרפתית דווחה על שמונה הרוגים ועל כך שאל-מוהנדיס נהרג. גורמים במיליציות השיעיות אומרו לרויטרס, שישראל וארצות הברית עומדות מאחורי חיסול סולימאני.

לגבי האורח השני – בהתחלה דובר על האחראי בחיזבאללה הלבנוני על תיק עיראק, מוחמד אל-כות'ראני. בהמשך שמועות שמדובר בסגנו של נעים קאסם, שלא מקבל אישור. אחרי זה מדברים על סאמר עבדאללה, חתנו של עימאד מורנייה. בכל מקרה לפי שעה אין הודעת חיזבאללה או אישור במקורות המזוהים עם חיזבאללה.

הכותרת של העיתון אל-אח'באר: "חיסול סולימאני ואל-מוהדניס: זו המלחמה".

קאסם סלימאני כוח קודס האיראני ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד