י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יקבל היתר?

נתניהו מבקש שוב היתר למימון הוצאותיו המשפטיות

לאחר שהבקשות הקודמות נדחו, פרקליטי ראש הממשלה עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן פנו שוב לוועדת ההיתרים בבקשה מחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה

נתניהו מבקש שוב היתר למימון הוצאותיו המשפטיות
בנימין נתניהו צילום: אהרן קרון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אתמול (חמישי) למשרד מבקר המדינה באמצעות עורכי דינו עמית חדד ויוסי כהן, בבקשה מחודשת לקבלת היתר לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות, לאחר שנדחו הבקשות הקודמות. נתניהו מבקש גם לבטל את ההחלטה שהתקבלה, המחייבת אותו להחזיר הלוואה בסך 300 אלף שקלים שקיבל מבן דודו נתן מיליקובסקי.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החליט כי הרכב חברי הועדה יכלול את 2 יושבות ראש ועדת ההיתרים, השופטת בדימוס נחמה מוניץ (שופטת בית משפט מחוזי בדימוס וכיום בוררת ומגשרת במסגרת המשכן לבוררות ופתרון סכסוכים) והשופטת בדימוס שולמית דותן (נשיאת בית משפט השלום בדימוס) ולצדן נציג ציבור, מר ישראל תיק. 
 
הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. פעילויותיה של הוועדה וסמכויותיה מעוגנות בפרק ד' לכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים. במסגרת עבודתה הוועדה רשאית לסרב למתן היתר לאי קיום כלל מהכללים, לתת היתר או לתת היתר מותנה, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית. עוד נקבע כי תוקף ההיתר לא יעלה על תקופת כהונת הממשלה. הכללים מעניקים לוועדה סמכות לבטל היתר או לשנותו בהתאם לנסיבות.

בנימין נתניהו עו"ד עמית חדד עו"ד יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד