י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ביד אחת גזר, ביד השניה מקל

ועדת הכספים מתהדרת היום בהישג גדול: ביטול מס הבריאות. מנגד הכפילה הוועדה את אגרת 'עובדים זרים בבניה'. קבלן: "זה ייקר כל דירה ב-25,000 ש"ח. זו שערוריה"

עובדים זרים. צילום: פלאש90
עובדים זרים. צילום: פלאש90

לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו ביטל את סעיף המע"מ על הפירות והירקות, וסעיף מס התיירות, הודיע הבוקר יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, כי הסיר מחוק ההסדרים את הסעיף הדורש לקבוע מס בריאות מינימאלי בסך 90 שקלים - אשר היה פוגע קשות במשפחות מעוטות יכולת לו היה מאושר.

יו"ר הוועדה ח"כ גפני אמר: "ההצעה הזאת אינה יכולה להתקבל על הדעת מאחר והיא תגרום לנזק גדול למשפחות רבות ששילמו מס בריאות נמוך יותר".

יו"ר הוועדה הביא את הנושא לאישור חברי ועדת הכספים, וכאמור, לאור דרישתו, הסעיף הוצא מחוק ההסדרים.

אך לצד ההצלחה בהסרת מס הבריאות, עברה היום בוועדת הכספים גזירה שלה משמעות רבה על מצוקת הדיור החרדי. אין זה סוד שאת עיקר העבודה באתרי הבניה מבצעים עובדים זרים. המדינה גובה אגרה מיוחדת מהקבלנים המעסיקים עובדים זרים.

יצוין, כי אגרת עובד זר נגבית מכל מעסיק במשק הישראלי: בתחום המסעדנות, התירות ועוד. הוועדה אישרה את בקשת האוצר להכפיל את שיעור האגרה הנגבית מעובדים זרים העובדים בבניה, ולהפחית את האגרות לשאר הענפים.

לטענת גורם בענף הבניה מדובר בשערוריה: "דווקא בימים בהם עלה נושא מצוקת הדיור לראש סדר העדיפויות של המגזר החרדי, מאשרים חברי הכנסת החרדים את הגזירה המשונה. המשמעות של האגרות שנוספו לעובדים הזרים הם כ-25,000 ש"ח לדירה. לעומת זאת בשאר הענפים דווקא הורידו את האגרות. האם חברי הכנסת באים לעזור למסעדות פיגולים או לציבור המשווע לעזרה?", הוא מסיים בכאב.

בסביבתו של גפני מסרבים להתרגש יתר על המידה מהאגרות הנוספות. לטענתם, התוספת לדירה היא שולית לחלוטין, להבדיל ממס הבריאות שעזר לעשרות אלפי משפחות הנמצאות במצב כלכלי קשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד