י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גוש החרדים נחלש

סקר: כחול לבן מתחזקת; כמה תקבל מפלגה חדשה בראשות סער?

סקר שמתפרסם על ידי 'פאנלס פוליטיקס' מגלה כי 'כחול לבן' בראשות גנץ שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת ומתחזקת ל-36 מנדטים • הליכוד נחלשת וניצבת במקום השני בפער משמעותי מכחול לבן • הגוש החרדי נחלש • וכמה תקבל מפלגה בראשות גדעון סער?

סקר: כחול לבן מתחזקת; כמה תקבל מפלגה חדשה בראשות סער?
סער בכנס שהתקיים בפתח תקווה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מסקר 'מעריב' שפורסם היום (שישי) ונערך על ידי מנחם מנחם לזר, מנהל תחום פאנלס פוליטיקס בקבוצת המחקר פאנלס, עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה־23 היו מתקיימות היום, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה שומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת, ומתחזקת ל-36 מנדטים. 'הליכוד' בראשותו של בנימין נתניהו, נשארת המפלגה השנייה בגודלה, אך בפער משמעותי למדי מתחת כחול לבן, עם 30 מנדטים בלבד.

הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, כמו גם 'ישראל ביתנו' בראשותו של אביגדור ליברמן ששומרת על כוחה עם 8. הגוש החרדי נחלש במעט ומקבל 15 מנדטים, כששמונה לש"ס ושבעה ל'יהדות התורה'.

מה שאף יותר מפתיע מהפער בין 'כחול לבן' ל'הליכוד', זו התוצאה של איחוד מפלגות הימין (פרץ, סמוטריץ, בן גביר). אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, המפלגה הייתה זוכה ל-7 מנדטים, מנדט יותר מ'הימין החדש' של בנט ושקד שמקבלת ששה מנדטים.

העבודה-גשר נחלשת במעט ומקבלת חמשה מנדטים, ולאור ההתכתשויות בשמאל בין סתיו שפיר ל'מרצ', 'המחנה הדמוקרטי' לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר, גוש הימין מוביל עם 58 מנדטים, גוש השמאל עם 54 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 8 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 41% מהציבור סבורים שראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו מתאים יותר, לעומת 40% שצידדו ביו"ר כחול לבן.

במידה וגדעון סער יחליט להקים מפלגה חדשה בראשותו, היא תזכה, לפי הסקר, לשישה מנדטים. כחול לבן תמשיך להוביל עם 34 מנדטים, כאשר הליכוד אחריה עם 28 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 13, ש"ס עם 8, יהדות התורה, ישראל ביתנו ורשימה מאוחדת של הבית היהודית, עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי עם 7 מנדטים לכל אחת מהן, הימין החדש עם 6 והעבודה-גשר עם 4, כאשר המחנה הדמוקרטי לא עוברת את אחוז החסימה גם במצב כזה.

למרות שהרשימה של סער מחלישה את הליכוד, גוש הימין מתחזק ל-62 מנדטים ויוכל להקים ממשלה גם ללא ליברמן.

צירופה של איילת שקד לרשימה של סער תחזק את המפלגה לתשעה מנדטים ואת גוש הימין ל-63 מנדטים.

בסקר השתתפו 520 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4all לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע באמצעות  מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית היא 4.4%.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד