י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שוב חוזר הניגון

רה"מ נתניהו: הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו

שוב חוזר הניגון: בעוד הדד ליין להגשת הרשימות הולך ומתקצר - הלחץ בימין של נתניהו ובימין שמימין לנתניהו • ראש הממשלה שוב פועל על מנת שמפלגות הימין מהציונות הדתית יתמודדו תחת רשימה אחת - זאת כדי למנוע אפשרות חוזרת שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה

רה"מ נתניהו: הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ' ופרץ אם לא יתאחדו
נתניהו בכנס בחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבועיים להגשת הרשימות לכנסת ה-23, ראש הממשלה שוב פועל על מנת שמפלגות הימין מהציונות הדתית יתמודדו תחת רשימה אחת, כדי למנוע אפשרות חוזרת שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה.

נתניהו הבהיר בימים האחרונים כי, "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה", במקרה כזה הסיכוי להרכבת ממשלה שואף לאפס.

דברים אלו של נתניהו מגיעים על רקע חילוקי הדעות בין השרים הרב רפי פרץ העומד בראשות הבית היהודי לבין השר בצלאל סמוטריץ מהאיחוד הלאומי, ולאחר ההצהרות החזרות של ראשי הימין החדש כי הם יתמודדו בנפרד.

נציין כי במערכת הפוליטית חלוקים על הדרך כיצד להגדיל את הגוש ל-61: חלק טוענים כי באם נפתלי בנט יתמודד בנפרד ויעביר מסרים ליברלים הוא יכול להביא קולות ימנים מכחול לבן ומישראל ביתנו חזרה לגוש;  ואילו חלק אחר טוען כי במקרה שכזה קיים סיכוי שסייעה אחת או אפילו שתי הסיעות יישארו מחוץ לכנסת, כפי שהיה בבחירות לכנסת ה-21.

הימין החדש הגיבו לראש הממשלה ומסרו: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד