י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

פרשת חפציבה: נקבעו הקריטריונים לחלוקת פיצויים

בית המשפט יאשר הקריטריונים הסופיים לקביעת זהות נפגעי חפציבה, הזכאים לסיוע כספי מתוך הפיצויים בסך 4 מיליון שקל שהועברו על-ידי הקבלן בועז יונה

בועז יונה, בימים טובים יותר
בועז יונה, בימים טובים יותר


רוכשי הדירות של חברן הנדל"ן שקרסה חפציבה, התקדמו עוד צעד קטן לקראת קבלת הפיצויים מהקבלן בועז יונה. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

כונס הנכסים הרשמי של החברה, שלמה שחר, והמנהל המיוחד, עו”ד יצחק מולכו, הגישו לאישור בית המשפט את הקריטריונים הסופיים לקביעת זהות נפגעי חפציבה, הזכאים לסיוע כספי מתוך הפיצויים בסך 4 מיליון שקל שהועברו על-ידי יונה, במסגרת עיסקת הטיעון שלו עם הפרקליטות.

כמו כן נקבעו קריטריונים לקביעת שיעור הסיוע שיקבלו הזכאים.

בגזר הדין נגד יונה נקבע, כי הסכום שישלם יונה כפיצויים ישמש כדי לסייע לרוכשי הדירות המשתייכים לגרעין הקשה של המקטע השלישי, אשר מצבם - בנוגע לאפשרות לקבל את הדירה שרכשו - הוא הקשה ביותר.

תשלומי המקטע השלישי הם האחוז היחסי שהדיירים היו צריכים לשלם על־פי המתווה כתוצאה מכך ששילמו כספים שלא הופקדו לחשבונות הליווי. זאת בנוסף ל־‭70%‬ שהבנקים התחייבו להחזיר על־פי המתווה, על מנת להשלים את הקמת הפרויקטים.

תשלומי המקטע השלישי נעים בין ‭15%‬ ל־‭30%‬ מערך הדירות.

המנגנון הסופי שגובש בנוי על היחס בין שני מרכיבים עיקריים: האחד, מצבו הכלכלי של כל אחד מהרוכשים (כך למשל נקבע קריטריון של “גובה שכר” וכל רוכש קיבל ניקוד בהתאם לרמת גובה השכר שלו‭;(‬ והשני, גובה תשלומי המקטע השלישי אשר נותרו לו לתשלום על־פי המתווה. המנגנון כולל גם שיקולים כמו רכב ומספר ילדים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד