ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לילה לא שקט • צפו

כך חגגו הערבים את חיסולו של רב המחבלים

שישה חברי מיליציות שיעיות נהרגו בתקיפה אמריקנית שאירעה הלילה • במקביל: בסעודיה חוגגים את חיסולו של רב המחבלים הטרוריסט קאסם סוליאמני • צפו בתיעוד

כך חגגו הערבים את חיסולו של רב המחבלים
חוגגים את חיסולו צילום: רשתות ערביות

עוד לילה לא שקט בעיראק, אך עדיין פחות דרמטי מקודמו. על פי דיווחים בעיראק, שישה חברי מיליציות שיעיות נהרגו בתקיפה אמריקנית של שיירה באזור א-תאג'י מצפון לבגדאד. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרג בכיר במיליציות השיעיות ושלושה אחרים נפצעו פצעים אנושים. במקביל, בריאד בירת סעודיה הכינו עוגה לכבוד חיסול סולימאני ושותפיו וחגגו את חיסולם.

המיליציות השיעיות אישרו את דבר התקיפה אך אמרו שאיש ממנהיגיה לא נהרג. לטענתם מדובר בשיירה רפואית. לעומת זאת, לפי ה"ניוזיוק" האמריקני שציטט בכירים בפנטגון, סבירות גבוהה שמפקד המיליציה הפרו איראנית גדודי האימאם עלי, שובול א-זיידי, נהרג.

מנגד, ארצות הברית טוענת כי לא היא ביצעה הלילה את התקיפה נגד אנשי המיליציות בבסיס א-תאג'י צפונית לבגדאד. גם צבא עיראק עידכן הבוקר, כי "לא הייתה תקיפה בלילה". בינתיים חוגגים את מותו של סולימאני. חלוקת דברי מתיקה בחינם בצפון סוריה, אידליב, לכבוד חיסול סולימאני. המעוז האחרון של מתנגדי אסד.

ב'כאן 11' דווח, כי משלחת של שבטים ערבים בסוריה נפגשה עם קאסם סולימאני בסוף חודש דצמבר בכדי לדון, בין השאר, בביצוע תקיפות נגד כוחות אמריקניים ונגד כוחות המורדים בסוריה, כך אמרו מקורות למרכז המעקב הסורי לזכויות אדם. המקורות הוסיפו כי הפגישה התקיימה לבקשת טהרן וכי נכח בה גם בכיר בכוחות הביטחון של המשטר הסורי.

 

ריאד חיסול מחבלים עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד